خبر عمومی

تشتت آرای دولتی‌ها در تک‌نرخی کردن قیمت بنزین

تاریخ :
اکونیوز:رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این‌که موضوع تک‌نرخی شدن بنزین که از تکالیف فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است، به هیچ وجه مطرح نشده است، گفت: زمانی که فاز اول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به‌صورت دقیق اجرا شود، نوبت به اجرای فاز دوم آن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،" حمیدرضا کاتوزیان"  با بیان این که موضوع تک نرخی کردن بنزین به هیچ وجه در کمیسیون انرژی مجلس مطرح نشده است، هر گونه تصمیم‌گیری در این باره را بدون دخالت کمیسیون انرژی و رأسا از سوی دولت برشمرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تک نرخی کردن بنزین بیش از این که در دولت و مجلس کارشناسی و بررسی شود در رسانه‌ها مطرح شده است.
تک نرخی کردن بنزین بیش از این که در دولت و مجلس کارشناسی و بررسی شود در رسانه‌ها مطرح شده است
وی در پاسخ به این سئوال که قرار بود تک نرخی شدن بنزین در فاز دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی شود، ولی چرا این موضوع در کمیسیون انرژی مطرح نمی‌شود، بیان کرد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پُر از ایراد و اشکال است و نمی‌توان ادعا کرد که به اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها وارد شده‌ایم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم، تأکید کرد: زمانی که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به شکل دقیق اجرا شود و اصلاحات این قانون انجام شود، سپس می‌توان به فاز دوم آن وارد شد.
تشتت آرای دولتی‌ها در تک‌نرخی کردن قیمت بنزین
محمدرضا فرزین سخن‌گوی کارگروه طرح تحول اقتصادی، به‌تازگی با بیان این‌که یکی از گزینه‌های اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها عرضه تک‌نرخی بنزین است، گفته است که هنوز تصمیمی در نحوه و زمان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گرفته نشده است.
از سوی دیگر، عبدالله جلالی قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، پیش از آن با تأکید بر این‌که سیاست بلندمدت دولت تک‌نرخی کردن عرضه بنزین است، از احتمال حذف سهمیه برخی از موتورسیکلت‌ها و خودروها خبر داده و به یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود که فعلا برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها نداریم./