اخبار انجمن

صنف حمل ونقل بین المللی پاشنه آشیل پیروزی در انتخابات اتاق

تاریخ : 1401/12/22

چهل و دومین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی روز گذشته به تاریخ 21 اسفند ماه با حضور حدا کثر اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد.
به گزاش روابط عمومی، برای سه دور متوالی با همت بلند اعضای محترم انجمن صنفی بار دیگر در انتخابات اتاق بازرگانی فاتح دو کرسی شدیم و این اقتخار بزرگی است هم در استان  هم در کشور 
در ابتدای جلسه ضمن تبریک اعضای هیئت مدیره به محمود امتی به عنوان منتخب در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی از حضور پرشور مدیران محترم شرکت ها و برنامه ریزی تیم انتخابات و پیگیری و جدیت آنها تقدیر و تشکر شد.
 همچنین در ادامه جلسه نامه ارسالی از دبیر خانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با موضوع  توقف چند روزه ناوگان حمل ونقل بین المللی در پایانه های مرزی استان ودر خواست حذف یا کاهش دریافت عوارض 120 دلاری از کامیون های ورودی از افغانستان قرائت و مقرر شد پیشنهادات انجمن در اسرع وقت جهت یکسان سازی عوارض ارسال گردد.
در ادامه ابراهیم عطایی از توقفات چند روزه در مرزهای لطف آباد و سرخس لب به سخن گشود و گفت: علی رغم بازدید حضوری و جلسه با مدیر گمرکات سرخس که قول حل مسئله طی یک هفته را در دو ماه قبل داده بود ولی متاسفانه هیچ کدام اجرائی نگردیده است.
همچنین با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات نوروز و آغاز ماه  مبارک رمضان که میزان بار از این مسیر افزایش پیدا میکند پیش بینی میگردد زمان توقفات بیشتر شود .لذا هیئت مدیره طی تماس تلفنی با مدیر گمرک سرخس در جلسه دیروز و بیان توجیحات بدون دلیل قانع کننده توسط مدیر گمرک سرخس در خواست نمودند  این مسئله در دستور کار ناظر گمرکات استان قرار گیرد تا از افزایش توقفات جلوگیری شود.
در ادامه نامه ارسالی از وزارت امور خارجه مربوط به برگزاری جلسه کنسولی با پاکستان قرائت و مقرر گردید نظرات و پیشنهادات انجمن به منظور ارائه در این جلسه ارسال گردد.
در پایان مسائل جاری انجمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.