اخبار انجمن

حقایق جالب درمورد کانتینر

تاریخ : 1401/05/29


مترجم :الناز فخرائی
تمامی افرادی که به نوعی با لجستیک آشنا هستند می دانند که کانتینر چیست و چه کاربردی دارد. همه روزه خطوط کشتیرانی و شرکت های حمل و نقل درگیر ارسال و تحویل کالا توسط کانتینرها در سرتاسر جهان میباشند.
اما نکته جالب، آیا می توانید زندگی در یک کانتینر دریایی را تصور کنید ؟ یا یک خوابگاه دانشجویی چند طبقه ساخته شده از کانتینر دریایی ؟
در ادامه میخواهم درمورد بزرگترین خوابگاه دانشجویی در جهان به نام Keetwonen"  " صحبت کنم.
زندگی در یک کانتینر به یک اقدام جسورانه تبدیل شده است که توسط شرکت Tempohousing در هلند ترویج داده شده است. و مقامات شهر آمستردام با توافق قراردادی با شرکت Tempohousing برای ساخت یک خوابگاه کامل دانشجویی، گامی به همان اندازه جسورانه برداشتند.
پروژه Keetwonen در پایان سال 2005 آغاز شد (60 واحد اول راه اندازی شد) و در اواسط سال 2006 تکمیل شد. اگرچه در ابتدا این پروژه تنها به مدت 5 سال طراحی شد، اما پس از آن قرار بود منطقه ای را که اشغال کرده بود برای توسعه شهری آزاد کند. (خوابگاه های ساخته شده از کانتینرها در نهایت مجموعه ای از ماژول ها است که هر کدام اساساً مستقل هستند که می توانند از ساختمان عمومی جدا شوند و دانشجو را به مکان دیگری انتقال دهد). پروژه اجرا شده در حال حاضر موفقیت بزرگی در میان دانشجویان آمستردام میباشد. یک خوابگاه کامل ساخته شد و نام آن Keetwonen نامگذاری شد (نامی که شرکت Tempohousing به پروژه داده است). 
در ابتدا، بسیاری از دانشجویان می ترسیدند که خوابگاه های کانتینری بیش از حد تنگ و کوچک باشند، در زمستان خیلی سرد و در تابستان خیلی گرم باشند وعایق صوتی ضعیفی داشته باشند. اما در نهایت، به این موضوع پی بردند که تمامی این ترس ها بی اساس بوده است، زیرا خوابگاه ساخته شده از کانتینر بسیار راحت، بزرگ و جادار، دارای عایق صوتی و گرمای بسیار خوب و دارای قیمت مناسب نسبت به کیفیت آن میباشد (در مقایسه با سایر انواع خوابگاه های دانشجویی).
تجهیزات موجود در خوابگاه کانتینری به قدری خوب و مفید طراحی شده است که زندگی در آنجا بسیار راحت تر از یک خوابگاه معمولی و سنتی میباشد. هر دانشجو دارای حمام، آشپزخانه، بالکن، اتاق خواب و اتاق مطالعه مجزا میباشد و هر بلوک دارای پنجره های بزرگی است که نور زیادی در طول روز می تابد و چشم انداز پانورامای فوق العاده ای از محیط اطراف را ارائه می دهد، و حتی یک سیستم تهویه خودکار نیز دارد. خوابگاه ساخته شده از کانتینر مجهز به سیستم گرمایش متمرکز است که دیگ بخار آن با گاز طبیعی کار می کند. تامین آب گرم توسط دیگ بخار 50 لیتری شخصی تامین می شود. هر اتاق نیز دارای اینترنت پرسرعت میباشد. این خوابگاه ها به بلوک هایی تقسیم شده است که هر کدام دارای محوطه سرپوشیده مخصوص به خود برای پارک ایمن دوچرخه میباشد، و هر بلوک دارای کافه های مخصوص به خود و سایر فضاهای عمومی نیز است. این فضا بسیار دیدنی و جذاب است. 
به لطف تکنولوژی مدرن، می توانید یک تور مجازی در خیابانی که خوابگاه Keetwonen در آن قرار دارد، داشته باشید. برای شرکت در این تور مجازی روی لینک زیر کلیک کنید.
«1058 H.J.E. Wenckebachweg, Amsterdam, North Holland»