اخبار انجمن

کمیته فرهنگی و رفاهی انجمن،کمیته ای نوپا با رویکردی متفاوت

تاریخ : 1401/03/21

کمیته فرهنگی و رفاهی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی، تشکلی نوپا در این انجمن است که با رویکردی متفاوت در راستای ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و ... به اعضای این انجمن و نیز کلیه کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل، فعالیت می‌کند.  
 آذر دهستانی، رییس کمیته فرهنگی و رفاهی انجمن صنفی حمل‌و‌نقل بین‌المللی خراسان رضوی، معتقد است با توجه به اینکه فعالیت در صنف حمل‌ونقل استرس‌زا بوده و اعضای آن روزانه با چالش‌های متعددی مواجه می‌شوند از این رو خلاء ارائه یک سری از خدمات تخصصی، فرهنگی و رفاهی برای ایجاد آرامش و رفاه اعضا احساس می‌شد.
او می‌افزاید: کمیته فرهنگی و رفاهی انجمن پس از 27 سال برای نخستین بار با موافقت هیئت مدیره این انجمن تشکیل گردید. کمیته فرهنگی و رفاهی دارای 3 عضو ثابت است اما به دلیل شرایط و رویکرد متفاوت آن هیچ محدودیتی برای عضویت در این کمیته وجود ندارد و تمام اعضا می‌توانند در جلسات آن شرکت و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.
دهستانی خاطرنشان می‌کند: صنف حمل ونقل بین المللی با عضویت 230 شرکت و با احتساب کارمندان شرکت‌ها و اعضای خانواده آنان در واقع دارای یک خانواده بزرگ حدود 4 تا 5 هزار نفری محسوب می‌شود و وظیفه ما این است تا با ارائه خدمات فرهنگی، تخصصی و رفاهی در قالب یک کمیته به نوعی از این خانواده بزرگ حمایت کنیم.
رییس کمیته فرهنگی ورفاهی انجمن با اشاره به فعالیت‌های این کمیته از زمان شکل‌گیری آن عنوان می‌کند: ارائه خدمات در حوزه دندانپزشکی یکی از نیازهای اصلی اعضای انجمن و خانواده آنان است که در این خصوص با تعدادی از دندانپزشکان متخصص توافقاتی صورت گرفته است همچنین با یک مرکز رادیو گرافی مذاکراتی انجام شده و طی بخشنامه‌ای با تصویب هیئت مدیره انجمن اقداماتی در حال انجام است.
به گفته دهستانی همکاری موسسه «به آرام» با این انجمن با برگزاری کلاس‌های آمادگی ذهنی، یوگا برای جوانان، نوجوانان و کودکان، روانشناسی و همچنین برگزاری تورهای گردشگری می‌تواند به نیازهای روحی و روانی اعضا کمک کند. همچنین در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی به منظور استفاده اعضا از استخرهای سازمان آستان قدس رضوی مذاکراتی با این سازمان صورت گرفته است.  
وی معتقد است شرکت‌های حمل ونقل را تنها مدیران اداره نمی‌کنند بلکه کارمندان این شرکت‌ها نیز در اداره آن سهیم هستند از این رو خدمات رفاهی و فرهنگی این کمیته شامل تمام کارکنان شرکت‌ها می‌گردد. 
رییس کمیته فرهنگی و رفاهی انجمن برگزاری تور تفریحی رادکان به مناسبت چهارشنبه‌سوری در روزهای پایانی سال 1400، را یکی از نخستین برنامه‌های موفق این کمیته دانسته و می‌افزاید: در این برنامه 25 نفر از مدیران و کارمندان شرکت‌های حمل ونقل عضو انجمن شرکت کردند و خوشبختانه شرکت‌کنندگان توانستند در فضایی مفرح و شاد با برنامه‌های متنوع برای ساعاتی از دغدغه‌های فضای کاری دور بمانند.
او تصریح می‌کند: یکی از اهداف این کمیته ایجاد تعامل مدیر و کارکنان شرکت‌ها درخلال برگزاری برنامه‌های گروهی است زیرا معتقدیم در این برنامه‌ها آن فضای رقابتی و خشک که در جلسات رسمی بین شرکت‌ها حاکم است، شکسته شده و مدیران و کارمندان می‌توانند در فضایی دوستانه با مطرح‌کردن مشکلات به تبادل تجربیات خود برای پیشرفت کار بپردازند. 
دهستانی ایجاد شرکت تعاونی انجمن را یکی از اهداف آینده این کمیته اعلام کرده و می‌گوید: استارت این کار زده شده است، در این شرکت تعاونی افزون بر مدیران و کارکنان شرکت‌ها، رانندگان شرکت‌ها نیز می‌توانند عضو شوند. البته این شرکت صرفا یک تعاونی مصرف نیست و اهداف بزرگتری برای آن پیش‌بینی شده است. همچنین ایجاد یک درمانگاه تخصصی ویژه اعضای انجمن حمل‌ونقل از برنامه‌های آینده این کمیته بوده و مقدمات کارها انجام شده است. به منظور ایجاد رفاه اقتصادی اعضای انجمن با یکی دو بانک وارد مذاکره شدیم تا اعضا و کارمندان شرکت‌های حمل ونقل قادر به استفاده از وام و تسهیلات این بانک‌ها شوند.
وی با تاکید بر اینکه رشد کمیته فرهنگی و رفاهی، حمایت همه جانبه و تایید هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی را می‌طلبد، می‌گوید: برای تحقق اهداف کمیته فرهنگی و رفاهی، که تشکلی نوپا به شمار می‌رود، نیاز به همفکری و همسویی هیئت مدیره انجمن داریم. همچنین این کمیته پذیرای نظرات و پیشنهادات تمام اعضای انجمن صنفی حمل‌ونقل در راستای ارتقاء ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی خواهد‌بود.