اخبار انجمن

فرماندار تایباد: پیگیر توقف کامیون های ایرانی در مرز افغانستان هستیم

تاریخ : 1400/06/21

در حالی که راننده های ترانزیت ایرانی که بخش اعظمی از آنها اهل شهرستان تایباد هستند، از توقف های طولانی مدت برای ورود به ایران در مرز افغانستان خبر داده و اعلام کرده اند بین 20 تا 30 روز گذشته این وضعیت را شاهد هستند، فرماندار تایباد می گوید این موضوع در حد شنیده ها بوده و پیگیر بررسی و صحت و سقم خبر هستیم.
محسن سیاح، فرماندار تایباد میگوید: موضوعی که درباره توقف طولانی مدت کامیونها در روزهای اخیر در مرز افغانستان شنیده میشود، در حد یک خبر بوده و ما در حال بررسی موضوع هستیم. مطمئنا اگر این موضوع صحت داشته باشید مداخله خود را انجام میدهیم و پیگیر بهبود این روند خواهیم بود.
سیاح در پاسخ به اینکه انجام تست کرونا باعث کاهش سرعت ورود کامیون ها به مرز دوغارون می شود یا خیر، تصریح می کند: در بازدیدی که از مرز داشتم، مشاهده کردم انجام تست کرونا از رانندگان توقفی برای ناوگان به همراه ندارد. ضمن اینکه در این زمینه باید موضوع سلامت مردم را درنظر بگیریم و نمیتوان گفت کنترل و مراقبتی نباشد. ما باید پاسخگوی همه مردم باشیم و لازم است کنترل و تست کرونا از رانندگان انجام شود. انجام این کار را در چند نقطه درنظر گرفتیم تا سرعت کار افزایش یابد.
فرماندار تایباد با اشاره به بهسازی مسیر مرزی بین ایران و افغانستان و تاثیر آن در بهبود تردد ناوگان ترانزیتی می گوید: مسیری بین گمرک ایران و افغانستان داشتیم که برای هر دو کشور مسیری اقتصادی به شمار می‌رفت. وضعیت این مسیر به اندازه یک جاده مرزی نبود و با پیگیری هایی که انجام شد، جاده آسفالت و مناسب شده و تردد تسهیل گردیده است.
سیاح درباره کاهش ساعت فعالیت مرزی افغانستان نیز اذعان می کند: برای افزایش دوباره ساعت کاری مرز افغانستان تلاش میکنیم اما نمیتوانم درباره تحقق این امر پیشگویی کنم. خوشبختانه رویکرد دولت این است که از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده شود و ظرفیتها فعال گردد. ما نیز طبق وظیفه خود در حال عملی کردن اهداف دولت هستیم.