اخبار انجمن

گمرک مجوز و صدور فعالیت شرکتهای حمل و نقل بین ادمللی را تسریع و تسهیل کرد

تاریخ : 1399/05/06

چهاردهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی روز گذشته به تاریخ ۵ مرداد ماه ۹۹ با حضور حداکثر اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن به منظور تسریع و تسهیل اعمال مجوز و صدور فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی در سامانه احراز گمرک و جلوگیری از دوباره کاری و مراجعه حضوری از این پس مقرر گردید شرکت های متقاضی شرح درخواست خود را طی جدول تنظیم شده از سوی دفتر نظارت برگمرک ایران تکمیل و ارسال کنند. جدول مذکور به کلیه شرکت ها بخشنامه می گردد .

همچنین در ادامه جلسه نامه ارسالی از دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور فراهم شدن شرایط حمل یکسره توسط کامیونهای ایرانی به ویژه حمل محمولات کشاورزی و اقلام حساس به مقصد داخل کشور عراق و پیگیری از وزارت خارجه دو پیشنهاد ارایه گردید که با توجه به تجربه کارشناسی، انجمن خراسان مخالفت خود را مطرح و پیشنهاد سومی ارائه نمود، تا هدف مذکور اجرائی گردد.

در ادامه پاسخ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان به نامه ارسالی انجمن به منظور کاهش ناوگان ورود موقت افغانی قرائت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در پایان مسایل جاری انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .