خبر عمومی

سیاوش رضوانی خبر داد: روشن‌شدن چراغ ساخت پایانه کانتینری یخچالی در بندر نوشهر

تاریخ : 1396/04/25

کشتی روسی بندر نوشهر ایجاد پایانه کانتینری یخچالی برای صادرات محصولات کشاورزی به دیگر کشورها بویژه روسیه یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز تجار و بازرگانان مازندران بود که بزودی این مهم در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر تحقق می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: حدود یک هکتار زمین در محوطه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برای ایجاد پایانه کانتینری یخچالی و قسمتی نیز برای پایانه کالاهای عمومی جانمایی شده است.

سیاوش رضوانی افزود: بنا به گفته مشاور این طرح ، این میزان زمین ظرفیت استقرار حدود ۳۰ دستگاه کانتینر یخچالی را دارد و البته پیش بینی لازم برای سال های آتی یعنی استقرار حدود ۱۰۰ دستگاه کانتینر نیز در فرآیند اجرای این طرح صورت گرفته است.

وی اظهار داشت:‌ هم اینک با بکارگیری مشاور کار مطالعاتی و کارشناسی تهیه این طرح در دست اجرا است و پس از نهایی‌شدن کار مشاور و ارسال آن به سازمان بنادر، اقدامات بعدی یعنی اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح اختصاص داده می شود.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی مازندران گفت:‌‌ برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای چنین طرحی به علت استقبال و اشتیاق زیاد تجار و مراجعه پیوسته آنان به این بندر صورت گرفته و با اجرای کامل طرح دیگر شاهد نگرانی برخی از تجار و بازرگانان درحوزه صادرات کالاهای فاسد شدنی به دیگر کشورها نخواهیم بود.

رضوانی افزود:‌ یکی از دغدغه‌های اساسی فعالان اقتصادی امنیت ،سلامت و هزینه تمام شده محصولات کشاورزی به هنگام حمل توسط ناوگان حمل و نقل دریایی دراین استان است که با ساخت این پایانه این مشکلات برطرف شود.

بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که فعالان اقتصادی و تجار مازندرانی هم اکنون به خاطر نبود زیرساخت‌های مناسب حمل و نقلی از جمله کانتینرهای یخچالی، محصولات کشاورزی را به استان همجوار گیلان برده و از آنجا با نام آن استان به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌کنند .

براساس آمار منابع رسمی ،‌آمار کامیون‌های دارای کانتینر سردخانه ای در مازندران اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ دستگاه برآورد می شود در حالی که نیاز استان برای پاسخگویی به صادرات محصولات کشاورزی دستکم یکهزار دستگاه است.

منبع:سازمان بنادر و دريانوردي یکشنبه 25 تیر ماه 1396