خبر عمومی

امضاء تفاهم نامه بین بنادر پیرائوس یونان و شانگهای چین

تاریخ : 1396/03/24


ادارۀ بندر پیرائوس یونان با گروه بندر بین المللی شانگهای چین تفاهم نامه ای مبنی بر توسعۀ همکاری مساعی با هدف رشد تجارت و ایجاد فرصت های جدید کسب و کار امضا کرد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، تفاهم نامۀ همکاری مساعی بین اداره بندر پیرائوس و بندر بین المللی شانگهای با هدف ارتقاء جایگاه استراتژیک بندر یونانی در نقشۀ جهانی به ویژه جادۀ ابریشم، رشد تجارت بین الملل، ایجاد فرصت های جدید و سرمایه گذاری به ارزش 350 یورو به امضای طرفین رسید.
بر اساس این گزارش و طبق تفاهم نامه، دو بندر در زمینۀ تحقیقات پروژه ای، آموزش نیروها، مبادلۀ اطلاعات و کمک فنی با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
ادارۀ بندر پیرائوس در این باره گفت: هدف اصلی تفاهم نامه همکاری نزدیک در حوزه های مذکور است که قطعا توسعۀ تجارت و ایجاد فرصت های جدید را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر، امکان مذاکرات مشترک برای یافتن زمینه های لازم جهت ارتقا خدمات کشتیرانی بین دو بندر فراهم می آید.
ادارۀ بندر پیرائوس ادامه داد: گروه کشتیرانی کاسکو چین نیز با گروه بندر بین المللی شانگهای تفاهم نامه ای امضا کردند.
این گزارش افزود: در ماه اگوست سال 2016 میلادی اپراتور بندریِ گروه کاسکو در هنگ کنگ به طور رسمی 51 درصد از سهام بندر پیرائوس را به ارزش 280 میلیون و پنج هزار یورو خریداری کرد. گروه کاسکو امکان خرید 16 درصد از سهام این بندر را به ارزش 88 میلیون یورو طی پنج سال آینده دارد.
شایان ذکر است، تفاهم نامۀ مذکور سرمایه گذاری به ارزش 350 میلیون یورو در بندر طی 10سال را شامل می شود. قرار است این هزینه صرف بروزرسانی صنعت کشتی سازی و کروز و توسعۀ تاسیسات و خدمات بندری شود.

خبرگزاری مانا 

24 خردادماه 1396