خبر عمومی

امکان افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد به ۵۵ درصد

تاریخ : 1398/11/28

رییس اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد:
امکان افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد به ۵۵ درصد
تهران - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: می‌توانیم از فرصت تحریم استفاده کرده و سهم بخش خصوصی در اقتصاد را از ۱۵ به ۵۵ درصد افزایش دهیم.

«مسعود گل شیرازی» امروز (یکشنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی میان اعضای اتاق بازرگانی گفت: بعد از بحرانی که در کشورهای پیشرفته در اوایل هزاره سوم اتفاق افتاد، اتاق‌های بازرگانی موضوع نت ورکینگ را به عنوان امری حیاتی مورد توجه قرار دادند تا بر شرایط حاکم فایق آیند و بر این اساس، توسعه اعضای خود را از طریق نت ورکینگ مورد توجه قرار دادند.

وی ادامه داد: نتیجه فرایند این بود که اتاق های بازرگانی نه تنها باید قدرت لابی داشته باشند و چانه زنی کنند، بلکه باید به مسئولیت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی مردم توجه داشته باشند. گله‌مندی ما این است که نسخه فعالان اقتصادی از ناحیه اتاق بیشتر مورد عدم توجه و اجرا بوده است.

گل شیرازی با طرح سوالی عنوان کرد: آیا باید همچنان گلایه کنیم و بگوییم ما گفتیم و دولت و مجلس اجرا نکرد یا چاره را در این ببینیم که ساز و کار دیگری رقم بزنیم تا تاثیرگذاری ما در فضای کسب و کار به نحوی باشد که از طریق نت ورگینگ و شبکه سازی میان اعضای خودمان، تکانه اصلی را در اقتصاد رقم بزنیم.

وی درباره چگونگی محقق شدن این اتفاق گفت: اتاق‌های بازرگانی باید در راه شبکه سازی بین اعضا گام بردارند و سپس به سرمایه گذاری ها و نظام مند کردن آن توجه کنند. امروزه اتاق‌ها باید به کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها و مراکز رشد تجارت بین الملل و اقتصاد دانش بنیان توجه داشته باشند و از قدرت لابی‌گری در راستای شبکه سازی استفاده کنند.

گل شیرازی با اعتقاد به اینکه در شرایط حاضر باید به جای چرخ اقتصاد، به چرخه اقتصاد توجه کنیم، گفت: اگر می خواهیم اتاق بازرگانی داشته باشیم که برای اقتصاد زنده موثر باشد، باید پارادایم اتاق را رقم زده و به سمت اتاق‌های نسل دو و سه برویم که به شبکه‌سازی توجه دارند.

وی با اشاره به بودجه اتاق‌های بازرگانی بیان کرد: باید دید در بودجه چند هزار میلیارد تومانی که در اتاق‌های کشور صرف می شود، کدام راهبرد را می خواهند محقق کنند و آیا راهبرد اتاق نسل دو و سه در این بودجه دیده شده است یا خیر

منبع: خبرگزاری ایرنا 27 بهمن ماه 98