خبر عمومی

آخرین تمهیدات انجام شده برای اتصال ریل به بنادر مازندران/ مبادلات تجاری با كشورهای حاشيه دريای مازندران افزایش می‌یابد

تاریخ : 1396/02/02


معاون‌فنی و زير بنايی اداره كل راه آهن شمال به تشريح وضعيت خطوط ريلی موجود در مازندران و برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اقدام پرداخت و گفت: با توجه به اتصال بندر اميرآباد به شبكه ريلي كشور امكان افزايش مبادلات تجاری با كشورهای حاشيه دريای مازندران وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره كل بنادر و دريانوردی استان مازندران نشست هم‌انديشی مديران بنادر و راه آهن در خصوص تكميل زير ساخت‌های مبادلات تجاری با كشورهای حاشيه دريای مازندران برگزار شد.

‌ در راستای بررسی برنامه های مصوب سند آمايش سرزمين استان مازندران، نخستين نشست هم انديشی مديران و كارشناسان بنادر و دريانوردی و راه آهن استان، روز سه شنبه ۲۹ فروردين ماه در منطقه ويژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد.

سياوش رضواني مدير كل بنادر مازندران در اين جلسه با تشريح تكاليف تعيين شده براي بخش های حمل و نقل دريايي و ريلي در سند آمايش استان بر ضرورت همکاری و مشاركت همه جانبه به منظور اجرايي شدن اين برنامه ها تاكيد كرد.

‌ وي با اشاره به سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در بنادر استان مازندران طي سال هاي اخير خاطر نشان كرد : با توجه به زير ساخت هاي ايجاد شده ظرفيت بنادر نوشهر، فريدونكنار و اميرآباد در حال حاضر به ۵/۱۱ ميليون تن در سال افزايش يافته است.

‌ رضواني افزود: با توجه به اهميت موضوع گردشگری دريايي، مطالعه و مكان يابي براي ايجاد مجتمع هاي تفريحي در سواحل استان توسط مشاور در دست اقدام می باشد و در صورت سرمايه گذاري بخش خصوصی در زمینه ايجاد زير ساخت‌های مورد نياز شاهد اشتغالزايی و درآمد زايی در مناطق ساحلی خواهيم بود.

رضازاده معاون فنی و زير بنايی اداره كل راه آهن شمال به تشريح وضعيت خطوط ريلی موجود در سطح استان و برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اقدام پرداخت.

‌ وی با اشاره به احداث خط آهن اينچه برون به تركمنستان خاطر نشان كرد: با توجه به اتصال بندر اميرآباد به شبكه ريلي كشور امكان افزايش مبادلات تجاری با كشورهای حاشيه دريای مازندران وجود دارد.

مديران و كارشناسان بنادر و راه آهن در خصوص تكاليف تعيين شده برای حوزه های حمل و نقل دريايی و ريلی در سند آمايش سرزمين استان مازندران، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی

2 اردیبهشت 1396