خبر عمومی

۱۲ درصد حمل بار کشور از طریق ریل انجام می‌شود/ افزایش سهم حمل بار از طریق شبکه ریلی به ۳۰ درصد در برنامه ششم توسعه/ برنامه‌ریزی برای احداث ایستگاه راه‌آهن در جوار ساحل بندرعباس

تاریخ : 1395/11/28


معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه حمل بار از طریق شبکه ریلی باید به ۳۰ درصد افزایش یابد این رقم را اکنون ۱۲ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در دیدار با جاسم جادری، استاندار هرمزگان، با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به شبکه حمل و نقل ریلی بسیار مهم است، افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا این بخش بتواند به خرید واگن باری و مسافربری اقدام کند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا سرمایه گذاری در راه آهن برای بخش خصوصی جذاب شود تا شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم.

محمدزاده با اشاره به جایگاه مهم هرمزگان در تجارت کالا در کشور اظهارکرد: سیاست گذاری‌هایی صورت گرفته تا بخش عمده‌ای از بار و کالایی که وارد بندرعباس می‌شود از طریق راه آهن به دیگر مناطق کشور حمل شود.

وی اضافه کرد: این اقدام مزیت‌های بسیاری از جمله صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه ایستگاه‌های راه آهن را از نقاط محرک توسعه در شهرها دانست و بیان کرد: در شهرهای بزرگ و مهم دنیا ایستگاه‌های راه آهن در منطقه‌ای مناسب در شهر احداث شده که ظرفیت‌های مناسبی در کنار آنها نیز ایجاد شده است.

محمد زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه راه آهن بندرعباس در فاصله‌ای دور نسبت به شهر و منطقه ساحلی شهر بندرعباس قرار دارد که در این راستا برنامه‌ای داریم تا یک ایستگاه راه آهن TOD که تنها مخصوص پیاده و سوار شدن مسافر است در منطقه‌ای نزدیک به ساحل شهر بندرعباس احداث شود تا ظرفیت‌های مناسبی از جمله در زمینه گردشگری ایجاد کند و از مسئولان استان می‌خواهیم از این طرح حمایت کنند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی 

28 بهمن 1395