خبر عمومی

تأثیر منفی سیاست بر حمل‌ونقل

تاریخ : 1395/10/05


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی مدعی شد: مقامات سیاسی بر صنعت حمل‌ونقل فشار می‌آورند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: چنانچه انحصار واردات خودرو حذف شود، بهسازی و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل موجب پویایی و توسعه بخش حمل‌ونقل و کشور خواهد شد.

ابراهیم نصری در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ترانزیت و حمل‌ونقل گفت: برای تعیین جایگاه حمل‌ونقل در توسعه کشور باید عناصر ایمن، روان و ارزان بودن حمل‌ونقل را بررسی و ارزیابی نمود.

وی با اشاره به اینکه در یک بررسی منصفانه می‌بینیم که صنعت حمل‌ونقل متناسب با سایر بخش‌های کشور رشد نکرده است گفت: دلیل این عقب‌ماندگی را باید در روابط بین دولت و بخش خصوصی جستجو کرد.

وی افزود: زمانی که حمل‌ونقل را با صنعت کشور مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که سود و قیمت تمام‌شده و عرضه کالا در تولید و صنایع کشور، منطقی و تعریف‌شده است اما متأسفانه در حمل‌ونقل این‌گونه نیست و همه اهرم‌های فشار مصرف‌کنندگان و خدمت گیرندگان در حمل‌ونقل متمرکز می‌شود و به دنبال تعدیل هزینه‌های خود با فشار بر این خدمت هستند.

وی یادآور شد: فشار بر صنعت حمل‌ونقل حتی بعضاً از سوی مقامات سیاسی کشور نیز وجود دارد و به این بخش ورود پیدا می‌کنند و مشکلاتی از این‌دست موجب کند شدن روند توسعه بخش حمل‌ونقل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی مقررات اجرایی کشور و تعامل بخش خصوصی و دولتی به موضوع انحصار واردات خودرو اشاره کرد و گفت: فرسودگی ناوگان و عدم استفاده از فناوری روز در حمل‌ونقل یکی از معضلات این بخش است.

نصری افزود: چنانچه انحصار واردات خودرو حذف شود، بهسازی و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل موجب پویایی و توسعه بخش حمل‌ونقل و کشور خواهد شد.

تین نیوز

5 دیماه 1395