اخبار انجمن

رویکرد جدید گمرک با عث تسهیل ترانزیت خواهد شد

تاریخ : 1398/06/04


هفدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی روز گذشته به تاریخ 3 شهریور 98 با حضور تمامی اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی اداره کل نظارت بر ترانزیت گمرک ایران در صدد ایجاد رویکردی جدید در حوزه فعالیت شرکت های حمل ونقل بین المللی در جهت تسهیل ترانزیت میباشد.
درابتدای جلسه نامه ارسالی از اتاق بازرگانی با موضوع اعطای دیپلم افتخار ایرو به رانندگان واجد شرایط در جلسه قرائت و مقرر شد شرایط انتخاب راننده برای اخذ دیپلم افتخار به شرکت ها بخشنامه شود و هر شرکت راننده واجد شرایط خود را معرفی نماید .
در ادامه نامه ارسالی گمرک سرخس در خصوص قطعی سیستم جامع گمرک سرخس قرائت و بر اساس این نامه گمرک مدعی شد که تنها سه بار سیستم از ابتدای سال 98 قطع شده است و اگر مواردی در اتصال است به دلیل عدم آشنایی شرکت ها می باشد و پیشنهاد گردید دوره آموزشی در خصوص سیستم جامع امور گمرکی سرخس در صورت صلاح دید در انجمن برگزار شود .
همچنین در ادامه جلسه نامه ارسالی از دبیر خانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با بررسی دستور کار عدم تامین واگن صادراتی به عنوان یکی از دغدغه های اساسی صادرکنندگان قرائت و مقرر شد احدی از اعضای هیئت مدیره در این جلسه حاضر شود .
در ادامه پیرو اعتراض شرکت های ایرانی به رفتار غیر عادی کارمند گمرک اسلام قلعه وزارت خارجه مراتب اعتراض را اعلام کرده و همجنین از شرکت ها در خواست نمود تا مستنداتی در مورد رفتار ناشایست این مامور گمرک دراختیار وزارت خارجه قرار دهند .
همچنین در این جلسه هیئت مدیره با توجه به رویکرد مثبت و سازنده سرپرست اداره کل نظارت بر ترانزیت گمرک ایران که منجر به تسهیل ترانزیت خواهد شد این را خبری خوشحال کننده برای بخش خصوصی دانستند و انتصاب شایسته جناب آقای آیتی را به این سمت تبریک گفتند .