خبر عمومی

لزوم ایجاد کانال لجستیکی برای حمل کالا در کوتاه‌ترین زمان/ بنادر انزلی و آستاراخان باید به هاب لجستیک تبدیل شوند

تاریخ : 1395/08/02


مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تفاهمنامه اولیه سیستم همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی در راستای حمل و ترابری کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حسین چراغی دربازدیداز پروژه‌های تاسیساتی این بندر با تأکید بر تقویت حمل و نقل کانتینری کالا در بنادر گیلان گفت: اگر قرار است صادرات غیر نفتی به‌ ویژه مواد غذایی و محصولات کشاورزی توسعه یابد، به طور قطع راهکار آن حمل و نقل کانتینری است.

وی، خواستار استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار برای حمل کالا از بنادر گیلان شد و افزود: کالای موجود در گیلان و استان‌های همجوار با سیستم ترابری منسجم باید توان جذب و بازرگانی آن ایجاد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه به کالای وارد شده به بندر انزلی باید خدمات ارزش افزوده اضافه شود، تصریح کرد: کالا باید در دمای مناسب بارگیری و نگه‌داری شده و از بندر انزلی به بندر آستاراخان حمل شود.

چراغی، وجود یک شرکت ترابری برای حمل کانتینری در کوتاه‌ترین زمان در بندر آستاراخان را مهم خواند و بیان کرد: امر مذکور در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است.

وی، ایجاد شرکت مشترک ایران و روسیه در برگرداندن کانتینرها را موثر دانست و گفت: بنادر انزلی و آستاراخان باید به هاب لجستیک تبدیل شوند و به عنوان مرکز صادرات بین این بنادر تمرکز ایجاد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تفاهمنامه اولیه سیستم همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی در راستای حمل و ترابری کالا خبر داد و یادآور شد: نخستین محموله سیب از طریق بندر انزلی حمل می‌شود.

مهندس چراغی با اشاره به اینکه مبدأ سیب صادراتی از ارومیه به بندر آستاراخان است، خاطرنشان کرد: یکپارچه کردن مدیریت صادرات حائز اهمیت است و باید به طرف این مسیر حرکت کنیم.

وی، وجود یک شرکت برای جمع‌آوری و بازاریابی کالا از مبادی مختلف را مهم خواند و اظهار کرد: شرکت مذکور باید بتواند حمل جاده‌ای و بندری را انجام داده و با مشارکت کشتیرانی دریای خزر کالا را در کوتاه‌ترین زمان به بندر مقصد حمل کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بر ایجاد کانال لجستیکی برای حمل کالا در کوتاه‌ترین زمان و ارزان‌ترین قیمت تأکید کرد و گفت: ترکیب مذکور را می‌توان در استان ایجاد کرد و ظرفیت‌های صادراتی گیلان را افزایش داد.

پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی

2 آبان 1395