خبر عمومی

افزایش ظرفیت ریلی و ناوگانی بارهای ترانزیتی راه‌آهن جنوب شرق

تاریخ : 1395/08/01


معاون امور ناوگان راه‌آهن یکی از اهداف مهم راه‌آهن جنوب شرق را بالا بردن ظرفیت ریلی و ناوگانی خط زاهدان - کویته با اختصاص واگن و دیزل در این مسیر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ بابک احمدی معاون ناوگان راه‌آهن و هیئت همراه از پروژه‌های در دست اقدام راه‌آهن جنوب شرق بازدید کرد.

احمدی در این بازدید از پروژه جک‌های بالابر ۱۶۰ تنی، پست بازدید، توزین دومنظوره ریلی، ایستگاه نیمه‌تمام باری، سالن‌های تعمیراتی دیزل و واگن و قطار مسافری دیدن کرد و اظهار داشت: بازدید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که در این منطقه و همچنین استفاده حداکثری از پتانسیل و برنامه‌ریزی جهت توسعه زیرساخت‌ها هدف از بازدید بوده است.

وی به خط آهن زاهدان – کویته اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اهداف مهم در این منطقه بالا بردن ظرفیت ریلی و ناوگانی خط زاهدان - کویته با اختصاص واگن و دیزل در این مسیر است که بایستی به این مسیر توجه ویژه‌ای کرد تا با بسترسازی مناسب و تردد به‌موقع قطارها بتوانیم ظرفیت‌های این مسیر ریلی راه هم موردتوجه قرار داده و افزایش دهیم.

همچنین مجید ارجونی سرپرست راه‌آهن جنوب شرق (زاهدان) با اعلام اینکه این خط آهن از ۲ بخش تشکیل‌شده است، افزود: از زاهدان تا مرز پاکستان ۹۶.۴ کیلومتر و از مرز ایران تا کویته پاکستان ۶۰۰ کیلومتر است که با توجه به حجم بالای بار در این منطقه نیاز است تا واگن‌های باری بیشتری بر روی این خط آهن تردد کند.

وی عنوان کرد: مقرر شد به‌منظور بارگیری بارها از ایران به سمت پاکستان و رشد ترانزیت، کالاها که شامل سیمان، گوگرد و غیره است، اقداماتی جهت افزایش ناوگان برنامه‌ای در این محور صورت گیرد.

بر اساس اخبار روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید سرپرست راه‌آهن جنوب شرق گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این اداره کل ارائه و بر تکمیل پروژه‌ها و ارائه خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مسافران تأکید کرد.

تین نیوز

28مهر1395