اخبار انجمن

اعلام آمادگی انجمن استان برای میزبانی نشست انجمن های کشور در مشهد

تاریخ : 1395/06/02


بیست و دومین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان خراسان سی ویک مرداد ماه ساعت 17 در محل انجمن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ،اعضای هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان خراسان با اکثریت آراء با میزبانی جلسه هم اندیشی انجمن های حمل و نقل بین المللی کشور با همکاری انجمن ایران در مشهد، موافقت و آمادگی خود را جهت برگزاری این جلسه در شهریور ماه اعلام کردند .
در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم انجام هماهنگی انجمن های کشور در خصوص موضوعات صنفی و مشکلات حمل و نقل کشور از جمله قوانین جدید مالیاتی، بر نقش انجمن ایران و سایر انجمنهای استانی در حمایت و پیگیری این مسئله تاکید شد .
در ادامه این جلسه مقرر شد شرکت های حمل و نقل استان تا 7 شهریور ماه جاری نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مشکلات پیش رو و اوضاع صنفی و حرفه ای خود به انجمن ارسال نمایند .
همچنین اعضای هیات مدیره با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر و سازنده با تجار و دولتمردان افغانستان در خصوص قیمت ویزا ، قیمت مابه التفاوت سوخت ، کرایه حمل و عوارض ، راهکار های پیشنهادی را بررسی کردند .
اعضای هیات مدیره به اجماع در خصوص لزوم حذف عوارض و نیز اجرای تفاهم نامه های فی مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان و نیز عدم افزایش کرایه های حمل با هدف کمک به افزایش صادرات تاکید کردند .
در ادامه جلسه،موضوعاتی با محور لزوم مبارزه با کالای قاچاق و کانتینر های حاوی آن مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفت .
اعضای هیات مدیره با اشاره به اخبار روزهای اخیر مبنی بر کشف 210 کانتینر کالای قاچاق در بندر عباس ضمن تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و گمرک،از عدم نقش شرکت های حمل ونقل در این موضوع ومبری بودن در اینگونه رخدادها اظهار رضایت نمودند.
حاضرین با طرح این پرسش که چرا با کشف کالای قاچاق در برخی کانتینر های ترانزیتی ، روند فعالیت شرکت حمل و نقل به کلی متوقف می گردد، پیشنهاد کردند که در مبارزه با جرائم، برخوردی متناسب و مسئولانه با عاملان اصلی صورت پذیرد تا شرکتهای حمل و نقل بتوانند با تمام جدیت و توان خود در خدمت صادرات و واردات کشور باشند و فعالیت آنان به کلی مختل نگردد .
در این جلسه موضوع اوانتر (بازبینی کالا) و درخواست آن توسط شرکت های حمل و نقل به عنوان یک راهکار برای مبارزه با قاچاق و حفظ اعتبار صنفی و حرفه ای شرکتهای حمل و نقل مورد توجه قرار گرفت .
در پایان موضوعاتی مانند پخش فیلم صنعت حمل و نقل در آینه تدبیر و امید و اطلاع رسانی جشنواره رانندگان حرفه ای برتر مورد بررسی و بحث قرار گرفت .
شایان ذکر است کلیه اعضای هیات مدیره در این جلسه حضور داشتند
تهیه و تنظیم : روابط عمومی
1 شهریور ماه 1395