اخبار انجمن

حق حبس برای شرکت های حمل و نقل قانونی ست

تاریخ : 1397/06/26


بیست و سومین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته با حضور تمامی اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن لازم است برای تمدید اعتبار پروانه فعالیت شرکت ها در بازارها ی زمانی کوتاه مدت گزارشی از اقدامات انجام شده و سوابق استعلامات صورت گرفته نیز برای ا اداره کل ارسال گردد .
در ابتدای جلسه نامه ای ارسالی از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در مورد تمدید پروانه فعالیت قرائت و مقرر شد به شرکت ها بخشنامه شود .
درادامه جلسه با توجه به اینکه حمل کالااز تاجیکستان از مسیر ترکمنستان غیر ممکن شده است از سوی وزارت خارجه و کنسولگری های ایران در کشور ازبکستان نامه ای ارسال شد و در خواست عدم بارگیری ناوگان ترانزیتی از تاجیکستان و حمل واز مسیر ترکمستان شدند .
در ادامه در خصوص بخشنامه ارسالی از سوی مدیر کل دفتر ترانزیت مبنی بر حبس کالا توسط برخی از شرکت های حمل ونقل بین المللی به دلایلی از قبیل حق خواب ،افزایش نرخ ارز ،کرایه حمل قرائت و مقرر شد ضمن اطلاع به شرکت ها در اینخصوص به اداره مذکور یادآور شوند که طبق قانون شرکت حمل و نقل مجاز به حبس کالا می باشد، و بخشنامه ارسال یخلاف قانون است .
در ادامه هیئت مدیره در خصوص مسائل انجمن و اتوماسیون تبادل نظر کردند .