اخبار انجمن

تکلیف پرداخت ارز رانندگان ترانزیت روشن شد

تاریخ : 1397/05/15


هفدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استا ن خراسان رضوی شب گذشته به تاریخ 14 مرداد ماه 97 با حضور تمام اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن سرانجام شرایط تخصیص ارز به رانندگان ترانزیت از سوی دفتر ترانزیت برای هر سفر به کشور های مقصد به گونه ای مشخص شد که شرکت های حمل ونقل بین المللی به عنوان تضمین کننده و تایید کننده فعالیت راننده تعیین شده اند .
در ابتدای جلسه گزارشی از نشست مشترک با ناظر گمرکات استان و مدیران گمرکات مرزی ارائه گردید که خوشبختانه به دلیل پیگیری و همکاری گمرک بیشتر مشکلات حل و فصل گردیده است و مقرر شده است که جلسه بعدی در گمرک اسلام قلعه برگزار شود .
در ادامه جلسه نیز احمد زمانیان یزدی گزارشی از جلسه بررسی مشکلات حمل ونقل جاده ای که در محل سازمان با حضور نماینده رانندگان و دستگاه های مرتبط برگزار شده بود ارائه نمودند که بر این اساس صورت جلسه ای از طرف سازمان فرستاده شد که برمبنای آن موضوعاتی مانند هماهنگی کامل رانندگان ترانزیت با شرکت های حمل ونقل بین المللی ،خود داری از طرح مسائل در فضای مجازی و روزنامه ها و ایجاد التهاب بین رانندگان ،برگزاری جلسه ای در محل انجمن برای بررسی قرارداد های رانندگان با شرکت های حمل و نقل و بین المللی و نمونه قراردادی یکسان تعیین گردد ،بیان شد .
همچنین در ادامه جلسه نامه ای ازسوی اداره جرایم سازمان یافته مبنی بر تهیه جزوه ای در خصوص پیش سازهای مواد مخدربرای اطلاع شرکت های حمل ونقل بین المللی قرائت و با درخواست انجمن مقرر شد به تعداد شرکت های حمل و نقل استان ارسال شود تا در اختیار شرکت های قرار گیرد .
در این جلسه نیز نامه ارسالی از انجمن نیمروز در رابطه با قراردادن نماینده ای در بندر عباس برای منظم کرد نوبت دهی ناوگان ترانزیتی در بندر عباس قرائت و مقرر شد تا انجمن خراسان در ابتدا از اداره ترانزیت سازمان راهداری حمل ونقل جاده ای کشور این موضوع را پیگیری ونظر خواهی کند.
همچنین انجمن نیمروز نامه ای در خصوص رعایت نکردن برخی شرکت ها در پرداخت نرخ توافق شده با انجمن خراسان در خصوص رانندگان افغانی فرستاد است و مقررشد تا به شرکت ها اطلاع رسانی شود .
در ادامه با توجه به این که نحوه تخصیص ارز مشخص شده است و تنها یه شعبه ارزی در مشهد(شعبه ارزی بانک تجارت درمیدان شریعتی - مجتمع زیست خاور ) مشخص گردیده است . مقرر شد تا شرایط ،چگونگی و مدارک مورد نیاز رانندگان برای ثبت نام دراین بانک به تمام شرکت ها بخشنامه گردد .
در انتها مسائل جاری انجمن نیز مورد بررسی قرار گرفت .