خبر عمومی

هشدار نسبت به تعطیلی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی

تاریخ : 1397/05/10

یک فعال ترانزیتی مطرح کرد:
در صورت ادامه نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه‌های ترانزیت شرکت‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی تعطیل خواهند شد چراکه درآمد شرکت‌ها اکنون به صفر کاهش پیداکرده است.

هشدار نسبت به تعطیلی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی
تین‌نیوز |
مدیرعامل یک شرکت حمل‌ونقلی بین‌المللی نسبت به‌ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تأثیر آن بر بهبود وضعیت ترانزیت توضیحاتی را ارائه داد.

محمدحسین لوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی از مهم‌ترین درخواست‌های فعالان ترانزیتی در کشور است، گفت: حتی اگر تفکیک در صحن رأی نیاورد لازم است برای بخش حمل‌ونقل مسئولان و معاونینی منصوب شوند که تخصص لازم برای مدیریت این بخش را آن‌هم در شرایطی که همسایگان ما به فکر حذف ما از مسیرهای ترانزیتی هستند داشته باشد.

وی گفت: مدیریت ترانزیت و حمل‌ونقل امروز باگ‌های زیادی دارد.ترانزیت به مدیرانی نیازمند است که تجربه حضور در صحنه را داشته باشند کرده و برای مدیریت این بخش پول‌آور فقط به مدیرانی که از دانشگاه پشت میز اجرا قرارگرفته باشند نیاز نداریم.

او این را هم گفت که از زمان ادغام، اختلال در سیستم ترانزیت کشور بیش‌تر شده است و نگاه‌های سلیقه‌ای به ترانزیت آسیب جدی وارد کرده است و قدرت رقابت بین‌المللی را از ترانزیت ایران گرفته است.

این فعال ترانزیتی ادامه داد: باوجود اصرار زیاد فعالان ترانزیتی هرگز جلسه‌ای اختصاصی با کشورهای همسایه برای بهبود مراودات اقتصادی و تسهیل ترانزیت انجام نشد.

به گفتهٔ لوکی در صورت ادامه نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه‌های ترانزیت شرکت‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی تعطیل خواهند شد چراکه درآمد شرکت‌ها اکنون به صفر کاهش پیداکرده است.

منبع : خبر گزاری تین نیوز 10 مرداد ماه 97