خبر عمومی

◄ امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای

تاریخ : 1397/04/19


​ تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای
تین‌نیوز |
تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مسئولین حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی دو کشور در تهران امضا شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیات ایرانی را در این اجلاس دوروزه بر عهده داشت، گفت: نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و آذربایجان، به‌منظور توسعه هرچه بیشتر روابط حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین برگزار شد و درزمینه تبادل اطلاعات و آمار، بررسی مسائل و مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور، نحوه تبادل پروانه‌های معاف از بخشی از عوارض و سایر موارد مذاکره شد که پس از دو روز طرفین به توافقاتی دست یافتند.

نفیسی افزود: طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای آمار تردد ناوگان جاده‌ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال 2017 میلادی و طی ماه‌های اخیر مبادله کرده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی در حوزه جاده‌ای به تفاهم رسیدند.

وی تصریح کرد: در این اجلاس موضوعات مختلفی ازجمله افزایش پروانه‌های تردد معاف از عوارض برای سال 2018 و تعیین سقف برای سال 2019، همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافرین از سوی طرفین مطرح و تصمیم‌گیری شد.

این گزارش حاکی است دو طرف موافقت کردند اجلاس آتی در سال 2019 میلادی به‌منظور پیگیری موضوعات در جمهوری آذربایجان برگزار شود.

براساس این گزارش «حبیب حسن‌اف» رئیس سرویس دولتی حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری نوین جمهوری آذربایجان در پایان این نشست دوروزه با ابراز خرسندی از مناسبات روبه رشد حمل‌ونقلی، بین دو کشور و قدردانی از میزبانی طرف ایرانی، ادامه روند مذاکرات فی‌مابین را خواستار شد.

در این اجلاس دوروزه نمایندگانی از وزارت امور خارجه، گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیران پایانه مرزی مرتبط، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری کشور نیز حضور داشتند.

منبع : خبر گزاری تین نیوز 19 تیر ماه 97