خبر عمومی

حوادث ناشی از کار در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی کاهش یافت

تاریخ : 1396/11/02

/ اشتغالزایی برای ۱۳۷۰ نفر در بزرگترین بندر تجاری ایران
 حوادث ناشی از کار در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی کاهش یافت/ اشتغالزایی برای 1370 نفر در بزرگترین بندر تجاری ایران
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با رعایت مسائل ایمنی در بنادر این استان، حوادث ناشی از کار و فوتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،"محمود صابری" ضمن اعلام این خبر افزود: راه اندازی تجهیزات و مکانیزه شدن فرآیند عملیات، فعال شدن واحدهای HSE در شرکت های پیمانکار و سرمایه گذار بخش خصوصی، آموزش کارکنان، تجزیه و تحلیل حوادث و شناسایی و ارزیابی خطرات، سبب کاهش چشمگیر حوادث در بزرگترین بندر تجاری ایران شده است.

وی با اشاره به ایجاد واحد کار و اشتغال و رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در این بندر، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بین ادارات کل بنادر و تعاون و کار منجر به کاهش تنش های کارگری شده است؛ به طوری که در مقایسه با سایر استان ها، بنادر هرمزگان دارای کمترین تنش کارگری است.

معاون توسعه منابع و مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر شکل گیری تشکل های کارگری به منظور تامین ایمنی، بهداشت کار و پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد.

صابری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۶۸ پرونده کارگری در واحد کار و خدمات اشتغال بندر شهید رجایی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقام مسئول تعهد اشتغال هدفگذاری شده سال ۹۶ برای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را ۷۰۰ تن عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای شماری بالغ بر یک هزار و ۳۷۰  شغل طی ۱۰ ماهه سالجاری ایجاد شده است که بیش از سهمیه تعیین شده اشتغالزایی صورت گرفته است.

واحد اطلاعات و اخبار2 بهمن ماه 96