خبر عمومی

تجهيز سه هزار كيلومتر از راه‌هاي كشور به دوربين‌هاي ثبت تخلف

تاریخ :
گروه ناجـــــا- رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور گفت: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته امسال سه هزار كيلومتر از راه‌هاي كشور به دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت مجهز مي‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، دکتر "شهريار افندي‌زاده" در جلسه هماهنگي طرح زمستاني پليس راه از شناسايي يك هزار و 128 نقطه حادثه‌خيز در سال 90 و هدفگذاري براي رفع نقص اين نقاط خبرداد و گفت: تا پايان مهرماه 750 نقطه حادثه‌خيز رفع نقص شده است.

وي درباره صدورمجوز براي شرکت هاي امداد خودرو گفت: اظهارداشت: صدور مجوز براي شركت‌هاي مذکور طبق آيين‌نامه مصوب صورت مي‌گيرد و تا پايان سال تمامي شركت‌هاي امدادخودرو ساماندهي و مجوزهاي آنها مجددا ارزيابي مي‌شود.

رييس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي کشور از رتبه‌بندي شركت‌هاي مسافري و خدماتي در كشور خبر داد و گفت: با رتبه بندي شركت‌هاي خدماتي، مردم از شركت‌هايي كه خدمات بهتري ارائه مي‌كنند و داراي رتبه بالاتري هستند، خدمات دريافت كنند.

وي با اشاره به جابجايي حدود 900 ميليون نفر مسافر در زمستان سال گذشته، گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم امسال شمار سفرها افزايش يابد.

دکتر افندي زاده با اشاره به وجود حدود 502 گردنه با طول شش هزار و 600 كيلومتر در جاده‌هاي اصلي كشور، گفت: 56 نقطه از اين گردنه‌ها نيازمند کسب اطلاعات دقيق هواشناسي بودند که در اين راستا تاکنون 16 دستگاه هواشناسي در محل نصب شده است.

اين مقام مسئول از افزايش تعداد راهدارخانه‌هاي كشور به 625 راهداري خبر داد وگفت: بدين ترتيب فواصل امدادرساني در راه‌ها كاهش خواهد يافت.

وي با اشاره به اينكه امسال حدود 600 دستگاه ماشين‌آلات جديد راهداري در طرح زمستاني بكارگيري خواهند شد، گفت: 82 دستگاه برف‌خور در محورهاي برف‌گير كشور مستقر مي‌شوند.

اين مقام مسئول از استقرار 11 هزار و 140 اکيپ شامل 11 هزار پرسنل در جاده هاي کشور در طرح زمستاني 90 خبرداد.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور با اشاره به اينكه تا سال گذشته از نمك و شن در مواقع يخبندان و ريزش برف در جاده‌ها استفاده مي‌شد، گفت: امسال در تلاش هستيم تا مواد شيميايي را جايگزين نمك و شن كنيم كه اجراي اين طرح به صورت آزمايشي در يكي از استان‌هاي كشور در حال انجام است.

 دکتر افندي زاده با تاكيد بر اينكه امسال زودتر به استقبال زمستان مي‌رويم،‌ گفت: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته امسال سه هزار كيلومتر از راه‌هاي كشور به دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت مجهز مي‌شوند.

انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران //News.police.ir