خبر عمومی

سفير ايران :هيچ محدوديتي براي حمل كالاهاي ازبكستان از خاك ايران وجود ندارد

تاریخ :

تاشكند - سفير جمهوري اسلامي ايران در ازبكستان در ديدار با 'روشن غلام‌اف'وزير روابط اقتصاد خارجي، سرمايه‌گذاري و بازرگاني خارجي اين كشور گفت: هيچ محدوديتي براي حمل كالاهاي ازبكستان بويژه پنبه از خاك ايران وجود ندارد.
    سفير ايران :هيچ محدوديتي براي حمل كالاهاي ازبكستان از خاك ايران وجود ندارد
به گزارش خبرنگار ايرنا، 'محمد كشاورز زاده'پنجشنبه شب در نشست مشترك تعدادي از صنعتگران و تجار صنعت نساجي و پنبه ايران با جمعي از مقامات و مسئولين وزارتخانه يادشده در تاشكند، افزود: در سال 2010 ميلادي حدود 900 هزار تن كالاي ازبكستان از ايران به بازارهاي جهان و منطقه‌ حمل شده است.
سفير كشورمان در اين نشست كه با حضور تعدادي از مقامات گمرك ، راه، امور مالياتي و بخش‌هاي فروش دولتي پنبه ازبكستان تشكيل شد، از روند روبه رشد همكاري ها ميان ايران و ازبكستان خبر داد.
صنعتگران و تجار ايراني شركت كننده در اين نشست نيز ضمن بيان مشكلات و نظرات خود، پيشنهاداتي براي بهبود معاملات پنبه و رفع موانع و فعالان ازبكي نيز ديدگاه‌هاي خود را براي رفع اين مشكلات ارائه كردند.
نمايشگاه بين‌المللي پنبه ازبكستان به مدت دو روز از 20 تا 21 مهرماه در شهر تاشكند برگزار شد كه در آن حدود 30 شركت ايراني فعال در استحصال پنبه، ريسندگي؛ بافندگي و صنعت نساجي نيز حضور يافتند.
با توجه به افزايش توليد پنبه در ازبكستان و صادرات آن از خاك ايران، انتظار مي‌رود پنبه جابه جا شده از ايران افزايش چشمگيري در مقايسه با سال گذشته داشته باشد.
ازبكستان سالانه حدود 700 هزار تن الياف پنبه توليد مي‌كند.