خبر عمومی

آغاز طرح ضربتي برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين

تاریخ :

جام جم آنلاين: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز طرح ضربتي برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين خبر داد و گفت: بر اين اساس در شب اول اجراي اين طرح با بيش از 300 راننده متخلف برخورد شده است.

سردار حسين رحيمي با اشاره به درخواست‌هاي مردمي در خصوص برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين كه خصوصا در ساعات پاياني شب و اوايل بامداد در اتوبان‌هاي تهران انجام مي‌شود افزود: در اين راستا پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ، طرح ضربتي برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين را از شب سه‌شنبه در پايتخت به مرحله اجرا گذاشت.

وي با اشاره به اين‌كه اجراي اين طرح از اتوبان شهيد بابايي آغاز شده است گفت: بر اين اساس با حدود 300 دستگاه كاميون، كاميونت، بونكر، تانكر و كشنده متخلف در اين بزرگراه برخورد شد كه تعدادي از آنها توقيف و مابقي اعمال قانون شدند.

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين‌كه بررسي‌هاي پليس نشان داد كه عمده تخلفات خودروهاي سنگين به خصوص كاميون‌ها در اتوبان‌هاي تهران سرعت غيرمجاز، تردد در لاين سمت چپ (لاين سرعت) و حمل نخاله و مصالح ساختماني بدون روكش است تصريح كرد: براساس تدابير انديشيده شده در آستانه مهرماه برخورد با اين دسته از تخلفات خودروهاي سنگين در جهت كاهش تصادفات، آرام‌سازي ترافيك و افزايش نظم و انضباط ترافيكي در پايتخت آغاز شده است.

وي با اشاره به اين‌كه اين طرح در روزهاي آتي در ساير بزرگراه‌هاي تهران نيز اجرا مي‌شود به ايسنا گفت: بر اين اساس گشت‌هاي كنترل نامحسوس طبق جدول تهيه شده به صورت تصادفي در بزرگراه‌هاي تهران مستقر شده و با رانندگان متخلف خودروهاي سنگين برخورد مي‌كنند.

ممنوعيت توقف وتردد كاميون‌ها از ساعت 6 تا 22

رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اين‌كه تردد كاميون‌ها پيش از ساعت 22 در معابر درونشهري ممنوع است تصريح كرد: پليس در خصوص برخورد با اين دسته از رانندگان متخلف برنامه ويژه‌اي دارد كه بزودي شهروندان شاهد اجراي آن خواهند بود.

به گفته رحيمي تردد و توقف خودروهاي سنگين در سطح معابر پايتخت تنها از ساعت 22 تا 6 مجاز است و پس از آن ممنوع است.

وي به تمامي رانندگان خودروهاي سنگين هشدار داد كه با تمهيدات انديشيده شده در صورت انجام هرگونه تخلف در بزرگراه‌هاي تهران به شدت با آنها برخورد خواهد شد.