خبر عمومی

حضور معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در بيست‌وهفتمين اجلاس همكاري‌هاي اقتصادي

تاریخ :
بيست و هفتمين اجلاس كميته دايمي همكاري‌هاي اقتصادي و بازرگاني سازمان همكاري اسلامي موسوم به كومسك با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي جمهوري اسلامي ايران و مقامات ارشد 57 كشور عضو، روسا و مسئولين سازمان‌هاي اقتصادي بين‌المللي و با حضور دكتر شهريار افندي‌زاده معاون وزير راه‌وشهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در استانبول تركيه برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، دكتر افندي زاده معاون وزير و رئيس اين سازمان با اشاره به اهميت اين اجلاس و حضور پررنگ جمهوري اسلامي ايران در اين نشست اظهار داشت: بيست و هفتمين نشست كومسك با عنوان تاثير شبكه‌هاي حمل و نقل بر تجارت و گردشگري در استانبول مقر دائمي اين كميته برگزار شد و با سخنان عبدالله‌ گل رئيس جمهوري تركيه و رئيس دايمي كميته مذكور آغاز به كار كرد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: دستور كار نشست امسال كومسك بر سه محور طرح عمل 10 ساله، گسترش كانالها و شبكه‌هاي حمل و نقل بين كشورهاي اسلامي به عنوان مهمترين عنصر راهگشا در توسعه تجارت و گردشگري بين كشورهاي عضو بوده است.
دكتر شهريار افندي‌زاده در اين نشست در سخناني ضمن معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش حمل و نقل جاده‌اي و ريلي اظهار داشت: بسياري از اين پروژه‌ها به صورت BOT (ساخت، بهره‌برداري و انتقال) بوده و هزينه احداث آنها از طريق دريافت عوارض تامين مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي موجود جمهوري اسلامي ايران در بخش خصوصي جهت شناسايي ظرفيت‌هاي تجاري كشورهاي همسايه و منطقه در دستور كار برنامه‌هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و كارگروه ترانزيت بوده و با هماهنگي به عمل آمده با مسئولين بخش بازرگاني و تجاري كشور و همچنين تشكل‌هاي صنفي حمل و نقل بين‌المللي، مقرر است تكميل و بهسازي زيرساخت‌هاي حمل و نقل و ترانزيت كالا و مسافر با سرعت بيشتري تحقق يابد.
گفتني است اجلاس كومسك در سال 1984 به رياست تركيه و با هدف توسعه و ايجاد هماهنگي‌‌ در همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري چندجانبه بين كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي تشكيل و همه‌ساله در سطح وزيران اقتصاد برگزار مي‌شود

منبع : سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای