خبر عمومی

صاحب محمدي در ديدار با هيات هندي : توسعه کريدورهاي بين المللي از اولويت هاي راه آهن است

تاریخ :
    صاحب محمدي در ديدار با هيات هندي : توسعه کريدورهاي بين المللي از اولويت هاي راه آهن است(08/09/1390-13:10) مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران، توسعه کريدورهاي بين المللي را از اولويت هاي راه آهن دانست و گفت: ايجاد اين شبکه بر تعاملات مناسب کشورهاي منطقه تاثير بسزايي دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني راه آهن جمهوري اسلامي، عبدالعلي صاحب محمدي در دومين جلسه با هيات هندي متشکل از سفير هند در تهران، معاون وزير کشتيراني و جمعي از متخصصان حمل و نقل ريلي هند تصريح کرد: ايران در مسير ترانزيت کالا داراي موقعيت ممتاز و منحصر به فردي است که مي تواند علاوه بر بخش ريلي در حمل و نقل ترکيبي نيز ايفاي نقش کند.

وي با بيان اينکه راه آهن براي توسعه شبکه ريلي کريدورهاي بين المللي، برنامه هاي ويژه اي را پيش بيني کرده اظهار داشت: بر اين اساس برنامه ريزي شده سالانه هزار کيلومتر خط آهن احداث شود تا بخش هايي از کريدورهاي بين المللي که از ايران مي گذرد، هرچه سريع تر تکميل شود.

رئيس هيات مديره راه آهن با اشاره به کريدوري که از مسير چابهار عبور مي کند، گفت: پيش بيني شده اين پروژه ظرف سه سال آينده به بهره برداري کامل برسد تا در مناسبات تجاري و اقتصادي ايران با کشورهاي منطقه موثر باشد.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: با احداث اين خط، کشور هند مي تواند با اروپا ارتباط برقرار کند.

صاحب محمدي با بيان اينکه با تکميل اين خط 30 درصد در هزينه ها صرفه جويي مي شود، اظهار داشت: هم اکنون مسافت دريايي چابهار تا اروپا 16 هزار کيلومتر است که با بهره برداري از اين خط آهن مسافت ياد شده به 9 هزار کيلومتر کاهش خواهد يافت و کالاها طي 25 روز به مقصد خواهند رسيد.

وي سپس از پذيرش درخواست ايران براي عضويت در شوراي حمل و نقل ريلي CIS خبر داد و گفت: با عضويت ايران در اين شورا، علاوه بر واگن هايي که هم اکنون در اين مسير در حال سير هستند، امکان اعزام واگن هاي بيشتري از ايران فراهم خواهد شد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران