خبر عمومی

ضرورت قانونمند شدن فعالیت های تجاری درنقاط مرزی

تاریخ :
اکونیوز: معاون اول رییس‌جمهور گفت: شرایط باید به گونه‌ای برای وارد کنندگان و فروشندگان کالاهای قاچاق ناامن شود که کسی مرتکب این گونه تخلفات نشود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"محمدرضا رحیمی" در جلسه مشترک ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر لزوم نظارت هرچه بیشتر و بهره‌گیری از فناوری‌ها نوین در کنترل ورود و خروج کالا اظهار کرد: وقتی نظارت بر روند ورود و خروج کالا به شکل دقیق و از طریق شیوه‌های الکترونیکی انجام شود، دیگر انگیزه‌ای برای قاچاق و تخلف باقی نخواهد ماند.
معاون اول رییس‌جمهور همچنین از اقدامات مثبت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقدیر کرد و گفت: تلاش‌های خوبی از سوی اعضای ستاد صورت گرفته است که در نوع خود بی نظیر است و امیدواریم این اقدامات با جدیت هرچه بیشتر ادامه یابد.
رحیمی در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت و تعیین تکلیف نقاط مرزی و بازارچه‌های موقت مرزی شد و بر ضرورت قانونمند شدن هرگونه فعالیت تجاری در نقاط مرزی کشور تاکید کرد.
در این جلسه که استانداران استان‌های مرزی کشور نیز حضور داشتند، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از اهم اقدامات ستاد در جهت مبارزه با قاچاق و برنامه‌های آتی ستاد ارائه کرد.
در این نشست همچنین گزارشی از سیستم جامع اطلاعاتی مربوط به جریان ورود و خروج کالا، ثبت سفارش‌ها، اطلاعات بارنامه‌ها و موضوعات مربوط به گمرک ارائه و بر لزوم نهایی شدن و بکارگیری این سیستم در جهت شناسایی کالاهایی که از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شوند، تاکید شد.

منبع : خبر آنلاین