خبر عمومی

وزیر اقتصاد:مردم ارز نخرند، ارزان می شود/منتظریم آقای بهمنی ارز را تک نرخی کند

تاریخ :

اقتصاد کلان - فارس نوشت:

در حالی که صبح امروز معاون ارزی بانک مرکزی تغییر کرد، وزیر اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: نظر دولت تعیین نرخ ارز واحد است و منتظریم رئیس کل بانک مرکزی اقدامات خود را انجام دهد.

سید شمس الدین حسینی در حاشیه دومین کارگاه آموزشی بین المللی مشارکت بخش خصوصی عمومی، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: هنوز هم معتقدم قیمت ارز بالاست و آنچه که مشخص است به مردم توصیه می کنیم ارز نخرند و اگر قیمت ارز کاهش یافت از ما گله نکنند.
وی افزود: قیمت سکه هم متاثر از ارز است با این تفاسیر که قیمت جهانی سکه متغیری است که در اختیار ما نیست.
وی در پاسخ به این سوال که از آقای خاوری خبری دارید، گفت: نه والله.
وزیر اقتصاد در واکنش به سوالی در خصوص جهرمی و اینکه چرا هنوز مانند متهمان دیگر بازداشت نشده است،گفت اظهارکرد: به نظر شما این سوالی است که باید از وزیر اقتصاد جواب بدهد؟
حسینی ادامه داد: سهمی که به من مربوط می شد را در جلسه استیضاح ادا کردم اما اینکه چه کسی بازداشت می شود و چه کسی متهم است باید دستگاه قضایی آن را بررسی کند.
وی درخصوص ارز گفت: نظر دولت تعیین نرخ ارز واحد است و منتظر هستیم رئیس کل بانک مرکزی اقدامات خود را انجام دهند.
وزیر اقتصاد درخصوص تامین مالی بیان کرد: بنگاه های اقتصادی به منابع بانک ها چشم دوخته اند و دستگاه های ملی و استانی به دنبال منابع عمومی و بانک ها هستند که این منابع محدود است و به همین دلیل باید شیوه تامین مالی را متنوع کرد.
به گفته وی قانون برنامه پنجم توسعه این اجازه را داده که یکی از این روش ها به طور مشخص مشارکت دولت و بخش خصوصی است.
حسینی تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت برنامه ریزی این موضوع را دنبال می کند، ضمن اینکه شیو‌ه‌های های تامین مالی دیگری مانند استفاده از بازار سرمایه وجود دارد که در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بورس انجام شد، افزود: امسال هم تلاش می کنیم این حجم را افزایش دهیم.
وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد بودجه سال آینده، گفت: این سوال را باید معاونت برنامه ریزی پاسخ دهد.
حسینی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص طرح تحول بانکی،گفت: این جلسات ادامه دارد و با توجه به اتفاقاتی که افتاد بخش تقویت نظارت بانکی در داخل بانک ها و درون بانک مرکزی مورد تاکید بیشتر قرار گرفت.
عجله آقای وزیر برای رفتن موجب شد تا دیگر سوالات برخی خبرنگاران بی پاسخ بماند.