خبر عمومی

امداد ريلي براي انتقال مجروحان راه اندازي مي شود

تاریخ :
رييس اورژانس كشور:
امداد ريلي براي انتقال مجروحان راه اندازي مي شود
تهران - رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با توجه به زلزله خيز بودن ايران، امداد ريلي براي انتقال مجروحان حوادث و بلاياي طبيعي در كشور راه اندازي مي شود.
    امداد ريلي براي انتقال مجروحان راه اندازي مي شود
''غلامرضا معصومي' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا با اشاره به اينكه ايران از نظر شمار بلاياي طبيعي در رديف 10 كشور حادثه خيز جهان قرار دارد، افزود: براي راه اندازي امداد ريلي در حال حاضر رايزني هايي با موسسه استاندارد و راه آهن جمهوري اسلامي ايران به ويژه در استان خوزستان انجام شده است.
وي اظهار داشت: اقدامات وزارت بهداشت در زمينه راه اندازي امداد ريلي فعلا در حد نوشتار و جلسات است چون تقريبا هيچ جاي دنيا، اصول زيادي راجع به راه اندازي امداد ريلي يافت نمي شود تا براساس آن و به عنوان مرجع، بتوانيم كارها را پيش ببريم.
رييس اورژانس كشور خاطرنشان كرد ما به امداد ريلي توجه ويژه اي داريم چراكه اولا ظرفيت و آمادگي راه اندازي چنين سيستمي در ناوگان ريلي و راه آهن كشور وجود دارد كه مزيت آن براي ما در حوادث غيرمترقبه بيشتر مشهود خواهد بود.
معصومي گفت:‌ بطور قطع ما در حوادث غيرمترقبه بزرگ مانند زلزله در شهرهاي بزرگ با مساله انتقال انبوه مجروحان روبرو خواهيم شد و يكي از روش هاي خوب و مناسب انتقال انبوه مجروحان، امداد ريلي است.
وي تاكيد كرد از سوي ديگر هنوز در كشور، مناطق زيادي به ويژه مناطق كوهستاني وجود دارد كه تنها راه ارتباطي موتوري آنها با خارج از آن منطقه، قطار و ريل است.
به گفته رييس اورژانس كشور اين مناطق به ويژه در استان هاي لرستان و شمال خوزستان وجود دارد كه جاده آسفالت ندارد اما ريل راه آهن از اين مناطق عبور مي كند و شايد تنها راه امدادرساني به اين مناطق هنگام حوادث، امداد ريلي است.
معصومي اظهار اميدواري كرد در سال 91 اين كار بصورت پايلوت اجرايي شود.
وي يادآور شد اكنون تمركز وزارت بهداشت براي راه اندازي امداد ريلي، استان خوزستان است.