خبر عمومی

استقبال ایران از پیشنهادات سازمان‌های بین‌المللی برای توسعه تجارت اکو

تاریخ :


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقش جاده‌ای اعلام كرد از هرگونه طرح و پیشنهاد از سوی سازمانهای مهم حمل و نقل و تجارت بین‌المللی در راستای توسعه تجارت کشورهای عضو اکو استقبال می‌کنیم.

شهریار افندی‌زاده در کنفرانس لجستیک و توسعه اکو ضمن تقدیر از همکاری سازمان‌های مهم حمل و نقل و تجارت بین‌المللی به‌ویژه انکتاد، ایرو، حمل و نقل کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل و اتاق بازرگانی اکو به دلیل ایجاد هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر با سازمان اکو، اظهار داشت: یقینا گستردگی رایزنی‌ها و همکاری‌ها موجبات ساده‌سازی روند تجارت ترانزیتی در منطقه اکو  را فراهم خواهد ساخت.
وی ادامه داد: مایلم به‌عنوان مسئول یکی از سازمان‌های تاثیرگذار حمل و نقل در جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در بخش حمل و نقل چند وجهی ترانزیت کالا که عملا مسئولیت حمل بیش از 90 درصد کالا را برعهده دارد آمادگی همکاری صمیمانه با هر یک از سازمان‌های بین‌المللی مذکور را در راستای تحقق اهداف توسعه و تسهیل جابجایی تجارت در منطقه ابراز دارم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: ما در ایران از هرگونه طرح و پیشنهاد از سوی نمایندگان سازمان‌های مذکور و کشورهای عضو اکو در راستای رسیدن به اهداف منطقه‌ای استقبال می‌کنیم.
افندی‌زاده تصریح کرد: ایران از کشورهای پویای منطقه در زمینه ایجاد کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی است که با دارا بودن موقعیت‌ جغرافیایی و ترانزیتی ویژه نقش و حضوری محوری در کریدورهای ترانزیتی بین آسیا و اروپا به عهده دارد.
وی ادامه داد: با عضویت جمهوری اسلامی ایران در کریدور تراسیکا مسیرهای این کریدور نیز توسعه یافته و علاوه بر مسیر دریای سیاه مسیر جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، بلغارستان که از اقتصادی‌ترین مسیرهای دسترسی آسیا به اروپا به شمار می‌آید نیز به مسیرهای یاد شده اضافه شده است و معتقدیم این امر نیز منافع اقتصادی عمده‌ای را برای کشورها عضو اکو به دنبال خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شبکه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران برخوردار از 24 مرز ترانزیتی بین‌المللی، 5 مرز ریلی و 11 بندر تجاری بزرگ و چند بندر کوچک، ارتباط حمل و نقل بین‌المللی مناسبی برای کشورهای منطقه ایجاد کرده است.
به گفته وی در ایران حدود 23 هزار کیلومتر جاده ترانزیتی با امکانات لازم برای تردد کامیون‌های حامل محموله‌های ترانزیتی ایجاد شده است.

منبع : پایانه خراسان رضوی