خبر عمومی

ابلاغ دستورالعمل حمايت از صادرات غيرنفتي سال 89

تاریخ :
   
تهران - مديركل دفتر اموربنگاه هاي سازمان توسعه تجارت ايران از ابلاغ دستورالعمل حمايت از صادرات سال 89 خبر داد.
    ابلاغ دستورالعمل حمايت از صادرات غيرنفتي سال 89
به گزارش ايرنا از سازمان توسعه تجارت ايران،'گيتي توانا ' اظهار داشت: صادرات غير نفتي در بهبود تراز تجاري و استقلال اقتصادي كشور نقشي كليدي دارد.
وي مهمترين برنامه كاري سازمان توسعه تجارت ايران را حمايت از صادرات غير نفتي دانست و گفت : اين سازمان همه ساله پس از انجام مطالعات كارشناسي و بررسي شاخص هاي تجاري كشور دستورالعمل حمايت از صادرات را تهيه و تدوين و از طريق وزارت متبوع ابلاغ مي كند.
وي در ادامه علت تاخير ابلاغ دستورالعمل حمايت از صادرات سال 89 كشور را مشكلات بودجه اي عنوان كرد و گفت: اين دستورالعمل كه هم اكنون آماده ابلاغ است همانند سالهاي گذشته شامل حمايت از صادرات كالا، صادرات خدمات و همچنين حمايت از توسعه زيرساخت هاي صادراتي و مشاركت در رويدادهاي مهم تجاري بين المللي است.
توانا همچنين تصريح كرد: اين دستورالعمل موارد حمايتي جديدي را نيز در خود دارد كه از آن جمله مي توان به حمايت از صادرات محصولات فرهنگي و هنري و حمايت از صادرات مازاد نيروي كار اشاره كرد.
مدير كل دفتر امور بنگاه ها در سازمان توسعه تجارت، در پايان اين نويد را به صادركنندگان داد كه با ابلاغ اين دستورالعمل شرايط قانوني براي تشكيل پرونده متقاضيان جوايز صادراتي فراهم خواهد شد و صادركنندگان پس از اعلام شدن زمان مراجعه به سامانه يارانش بتوانند نسبت به تشكيل پرونده اقدام كنند.