خبر عمومی

تبدیل 2000 کیلومتر از بزرگراه‏های کشور به آزادراه

تاریخ :

شهریار افندی‏زاده گفت: طی اجرای این طرح دو‌لاین جدید به عنوان آورده بخش خصوصی ایجاد می‏شود

رئیس سازمان راهداری کشور از تبدیل 2 هزار کیلومتر از بزرگراه‏های کشور به آزادراه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، شهریار افندی‏زاده در گردهمایی معاونان راهداری کل کشور که با حضور تمام معاونان راهداری استان‏های کشور در مجتمع برف آبعلی برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای این طرح مهم از توان بخش خصوصی استفاده می‏شود.
وی در تشریح روند اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح دو‌لاین جدید به عنوان آورده بخش خصوصی ایجاد می‏شود.
افندی‏زاده ادامه داد: دو لاین مستقر نیز آورده دولت محسوب می‏شود که بدین ترتیب یک آزادراه جدید با چهار لاین مجزا برای سهولت در تردد و جابه‏جایی ترافیک کشور احداث خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری کشور افزود: برگزاری نشست‏هایی از این دست می‏تواند با بیان راهکارهایی مناسب برای ترسیم خطوطی جدید مقدمات مدیریت بهتر بر امور را فراهم آورد.

* صرف 14 تا 28 درصد بودجه عمرانی برای توسعه راه‏ها
رئیس سازمان راهداری کشور افزود: در حال حاضر بین 14 تا 28 درصد از اعتبارات عمرانی استان‏های کشور به فراخور نیاز صرف ساخت و توسعه راه‏ها می‏شود.
افندی‏زاده تصریح کرد: با توجه به محدودیت‏های موجود در زمینه بودجه باید دقت کافی در زمینه نگهداری از این سرمایه ملی از سوی مسئولان امر صورت گیرد.
رئیس سازمان راهداری کشور درباره دستورالعمل‏های جدید این نهاد خاطرنشان کرد: اخیرا نشستی با مسئولان پلیس راه کشور برگزار شد.
وی ادامه داد: طی این نشست مقرر شد تا دستورالعمل‏های جدید پس از بررسی‏های لازم به مسئولان راه استان‏های کشور ابلاغ شود.
افندی‏زاده با بیان اینکه مشکلات حوزه راهداری زیاد است، عنوان کرد: مشکلات موجود در حوزه راهداری زیاد است اما تمام سعی و تلاش مسئولان در راستای رفع آنها و حصول رضایت مردم است.
رئیس سازمان راهداری کشور با تاکید بر لزوم مستندسازی طرح‏های در حال اجرا گفت: مسئولان سازمان‏های راهداری در استان‏های مختلف کشور مستندسازی امور اجرایی را در دستور کار خود قرار دهند.



منبع :  پايگاه اطلاع رساني دولت/