خبر عمومی

اعزام تیم ایران به اجلاس IMO

تاریخ :
اعزام تیم ایران به اجلاس IMO
صنعت - اجلاس سالانه سازمان جهانی دریانوردی با حضور نمایندگان رسمی ایران کار خود را آغاز می کند.
 به گزارش سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی در اجلاس امسال نمایندگان بیش از 170کشور حضور خواهند داشت. این اجلاس به مدت ده روز ادامه خواهد داشت. براساس اطلاعاتی که از سوی سازمان جهانی دریانوردی منتشر شده، اجلاس امسال 27 دستور رسمی را در برنامه کاری خود دارد.  در این اجلاس پیرامون موضوعات روز دریانوردی همچون بحث دزدان دریایی هم بحث خواهد شد. عطاءاله صدر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از جامعه دریانوردی ایران در اجلاس سالیانه سازمان بنادر و دریانوردی شرکت می کند.
در این خصوص، نماینده ثابت سازمان بنادر و دریانوردی در این سازمان بین المللی گفت: رییس هیات ایرانی در روز نخست نشست مجمع 'IMO' بیانیه ای را برای شرکت کنندگان قرائت خواهد کرد. مرزبان اظهارداشت: مهمترین دستور کار این اجلاس دو سالانه که در مقر 'IMO' در لندن برگزار می شود، انتخاب دبیرکل جدید و اعضای شورای 'IMO' و بحث دزدی دریایی و حملات مسلحانه علیه کشتی ها در خلیج عدن و آبهای سومالی خواهد بود.
وی افزود: بررسی برنامه های کاری دو سال آینده سازمان بین المللی دریانوردی و تصویب قطعنامه های متعدد درباره مسائل مهم مرتبط با دریانوردی از دیگر محورهای کاری اجلاس لندن است. 'کوجی سکیمیزو (Koji Sekimizu) از کشور ژاپن که اوایل تابستان از سوی شورای 'IMO' به عنوان دبیرکل جدید سازمان بین المللی دریانوردی انتخاب شد، قرار است از سوی مجمع این سازمان نیز رسما مورد تایید قرار بگیرد. وی قرار است از ژانویه سال 2012 میلادی (اواسط دی ماه سال جاری) جانشین آقای 'افتیمیوس میترو پولوس' یونانی که به مدت هشت سال سمت دبیرکلی سازمان بین المللی دریانوردی را برعهده داشته است، بشود. جمهوری اسلامی ایران از اعضای فعال 'IMO' به شمار می رود که با اعزام نیروی دریایی به خلیج عدن و آب های سومالی نقش سازنده و مؤثری را در تأمین امنیت دریانوردی آن منطقه ایفا نموده است.
نماینده کشورمان در سازمان بین المللی دریانوردی در حال حاضر سمت نایب رییسی اول اجلاس دایمی مشورتی دول عضو کنوانسیون لندن و ریاست باشگاه نمایندگان دایم کشورهای عضو 'IMO' را برعهده دارد.