خبر عمومی

دو خودرو محبوب سال 2011

تاریخ :

اکونیوز:یک سایت آماردهی اروپایی پس از یک نظرسنجی عمومی 5 خودرو محبوب و پرطرفدار سال 2011 را معرفی کرده‌است. در این لیست 5 تایی، خودروهایی از شرکت بی.ام.و، شورلت، کادیلاک، هیوندا و کیا به عنوان محبوب‌ترین خودروهای جهان برگزیده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، معیارهای این انتخاب اما تنها محدود به میزان محبوبیت و خرید بیشتر نبوده‌است. بلکه کیفیت خودرو، تعادل میان قیمت و ارزش خودرو، امنیت، زیبایی، همه‌پسندی و چند پارامتر دیگر در نظر گرفته شده است. البته گفتنی‌است خودروهای سه شرکت بی.ام.و، هیوندا و کیا که در این لیست قرار دارند اکنون در کشور ما هم خریدوفروش می‌شود و چشم ما به دیدن آنها در خیابان کمی عادت کرده‌است.
البته ایرانی‌ها آنچنان نمی‌توانستند نقشی در این نظرخواهی ایفا کنند. زیرا این خودروها در خارج کشور قیمتی متعادل دارند و قشر متوسط جامعه می‌تواند به راحتی آن‌را خریداری کرده و از کیفیت آن مطلع شود. این در حالی است که در کشور ما تنها مرفهین توان خرید مالی چنین خودروهایی را دارند و ریشه این موضوع را باید در تعرفه‌های بالای واردات خودرو جست.
تعرفه‌های بالایی که سود آن بیشتر به جیب تولیدکنندگان خودروهای داخلی می‌رود. شاید بتوان پرفروش‌ترین خودروهای داخلی را در حال حاضر انواع پراید، پژو 206، ال- 90 و چند خودرو داخلی دیگر دانست.
البته عمده دلایل پرفروش شدن این خودروها کیفیت و زیبایی آن نیست، بلکه بیشتر به خاطر قیمت‌های نسبتا پایین آن است.
در این گزارش کوتاه اما قصد داریم به معرفی دو مدل از محبوب‌ترین خودروهای سال 2011 بپردازیم. خودرو بی.ام.و مدل 550i صدر‌نشین این لیست است.
این خودرو آلمانی الاصل در کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی جزو اولین خودروهای محبوب و پرفروش بوده است. BMW 550i از روبه‌رو چهره‌ای درهم و بدخلق دارد و طرح آن به خوبی نشان می‌دهد که خودرویی سرعتی با خصوصیات اسپورت است.
البته این خودرو برای پیست مسابقات طراحی نشده‌است، بلکه یک خودرو خانوادگی نیمه‌لوکس به حساب می‌آید. باید در نظر گرفت که طراحان بی.ام.و در ساخت این خودرو از نظر ظاهری زیاد خلاقیتی به کار نبرده‌اند اما مثل باقی خودروهای این شرکت زیبایی را در آن حفظ کرده‌اند.
این خودرو در آمریکا با توجه به آپشن‌های مختلف آن قیمتی حدود 45 تا 90 هزار دلار دارد. یعنی چیزی حدود 55 تا 100 میلیون تومان اما وقتی پای این خودرو به ایران برسد قیمتش تقریبا دوبرابر خواهدشد.
خودرو محبوب دیگر که در ستون دوم این لیست قرار دارد ساخت شرکت کیاست.
این خودرو اوپتیما نام دارد. اپتیما یک خودرو خانوادگی و درون شهری به حساب می‌آید که توانسته بسیاری از اروپاییان و آمریکایی‌ها را شیفته خود کند. چراغ‌های این خودرو طوری طراحی شده‌است که انگار در حال ابرو نازک کردن برای صاحب خود هستند.
این خودرو از نظر امکانات داخل اتاق(آپشن) خودرویی مجهز و لوکس به حساب می‌آید.از نظر امنیت هم توانسته است بسیاری از تست های مربوطه را با نمره ای خوب پشت سر بگذارد. ‌ این خودرو قیمتی حدود 25 دلار یا 30 میلیون تومان دارد که با توجه به آپشن‌های کامل آن قیمتی بسیار مناسب است.