اخبار انجمن

مصوبه قاطع معاونت پیشگیری دادگستری در خصوص اجرای سامانه نوبت دهی الکترونیک

تاریخ : 1401/06/14

بیست و یکمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی روز گذشته به تاریخ 13 شهریور ماه 1401 با حضور حداکثر اعضای هیئت مدیره وبازرسین در محل انجمن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن، با ورود معاونت پیشگیری دادگستری استان و تشکیل جلساتی با موضوع بررسی وضعیت مرزها و گمرکات کشور می توان امید داشت، مصوباتی که متاسفانه تاکنون  جامع عمل نپوشیدند  با ابلاغ دادگستری مرتفع گردد. از جمله مصوباتی که در جلسه هفنه گذشته در دادگستری استان با حضور اعضای هیئت مدیره  انجمن و مسئولین دولتی استانی مصوب گردید موضوع بلاتکلیف سامانه نوبت دهی الکترونیک در مرز دوغارون بود که با هدف پیشگیری از ایجاد صف های طولانی مدت،  سال گذشته توسط انجمن خراسان پیشنهاد و برنامه ریزی شده بود اما طرح انجمن مسکوت ماند وطرح سازمان راهداری هم تاکنون اجرائی نشده است لذا مقرر گردید ضمن استفاده از طرح پیشنهادی انجمن و مطالعات صورت گرفته سامانه مذکور ظرف دو ماه راه اندازی شود در غیر این صورت از طرح جایگزین استفاده شود .
در ادامه احمد زمانیان توضیحات کاملی در خصوص نشست 223 شورای عالی هماهنگی ترابری  کشور ارائه نمود.
همچنین سید قاسم حسینی و ابراهیم عطائی دیگر عضو های هیئت مدیره که پنجشنبه همزمان با حضور رئیس کل گمرک ایران در دوغارون حضور پیدا کردند توضیحاتی در خصوص بیان مشکل شرکت ها در خصوص تعهد نامه گمرک برای کامیون های ورود موقت افغانی دردیدار بارئیس کل گمرک ارائه  نمودند و مقرر شد نامه ای جهت توضیحات کامل تنظیم و به رئیس کل گمرک ارسال شود تا طبق گفته دکتر مقدسی موضوع با نظر مثبت توسط معاونت حقوقی بررسی و مرتفع گردد .
در ادامه انجمن میزبان دوتن از کارشناسان حقوقی و مطلع در امور مالیاتی بود و پیرو در خواست سازمان مبنی بر ارائه پیشنهاد به منظور اصلاحیه قانون امور مالیات های مستقیم مقرر گردید طی چند روز آینده ماده قانونی پیشنهادی انجمن تهیه، تنظیم   و ارسال گردد .
همچنین در این جلسه مسائل بیمه ای و مالی انجمن  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.