اخبار انجمن

نگرانی از تفسیر متناقض قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از موضوعات مهم این روز های حمل ونقل است

تاریخ : 1401/03/23


دهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و بین المللی استان خراسان رضوی روزگذشته به تاریخ 22 خرداد ماه 1401 به حضور تمام اعضای هیئت مدیره و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن،با توجه به موضوعی که این روزها فعالین صنعت حمل ونقل را بیش از پیش نگران کرده ، در کارگروه روان سازی ترانزیت که هفته گذشته برگزار شد، نگرانی انجمن های حمل ونقل بین المللی بابت توقف محموله های ترانزیتی ناشی از تفاسیر متناقض و اجرای نا هماهنگ تبصره‌های سه گانه بند "ز" ماده (1)  قانون مبارزه با قاچاق کالای و ارز مصوب 10 بهمن ماه 1401 بررسی و مقرر گردید طی نامه ای به صورت فورس ماژور به گمرک اعلام گردد که کالاهایی که در گمرک ورودی اظهار می شوند در صورت مغایرت طبق قانون امور گمرکی اصلاح گردد.
در ابتدای جلسه نامه ارسالی از مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران به منظور هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مربوط به ترانزیت و برگزاری جلسه ای مشترک در روز پنجشنبه 26 خرداد با حضور رئوسای انجمن های سطح کشور و معاونت حقوقی گمرک قرائت و مقرر شد احمد زمانیان به عنوان رئیس هیئت مدیره در این جلسه حاضر شود .
در ادامه نامه ارسالی کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق ایران به منظور مذاکره با فدراسیون روسیه پیرامون توسعه همکاری های حمل ونقل با آن کشور قرائت و مقرر شد به کلیه شرکت ها بخشنامه شود تا در صورت فعال بودن در مسیر روسیه به انجمن اعلام کنند و دو شرکت به عنوان نماینده معرفی گردد.
همچنین در ادامه نامه ارسالی از طرف شرکت های مستقر در پایانه مرزی دوغارون نسبت به افزایش هزینه های انبارداری و بیمه محلی با توجه به افزایش 400 درصدی هزینه ها با امضا کلیه نماینده شرکت ها قرائت و مقرر شد از گمرک استان خراسان پیگیری و درجلسه ای با انبار های عمومی موضوع بررسی شود.
در پایان مسائل جاری انجمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.