خبر عمومی

احیای تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با امارات یک نیاز اساسی است

تاریخ : 1400/05/06

دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با پیش‌بینی توسعه روابط اقتصادی در شش ماهه دوم امسال گفت: بخش خصوصی و دولت جدید باید آمادگی لازم را با فراهم کردن مقدمات برای جهش صادرات فراهم کند و از این رو با تکیه بر افزایش بهره وری و توجه به اولویت ها تعامل بیشتر تجار ایرانی با بخش های اقتصادی امارات متحده عربی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سینا تقی زاده گفت: امارات به عنوان دومین شریک تجاری ایران در سال های ۹۸ و ۹۹ (بعد از چین)، سومین مقصد صادراتی سال ۹۹ و اولین مقصد وارداتی بهار ۱۴۰۰، یکی از مهمترین مبادی وارداتی و مقاصد صادراتی ایران است.

وی اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات را اتاقی استراتژیک ارزیابی کرد و گفت: وجود رابطه تاریخی با این کشور و همچنین همراهی های کم و بیش در دوران تحریم و کمک به ایران در شرایط های سخت و بغرنج، رابطه تجاری با امارات را بیش از پیش برای هر دو طرف مهم و پر اهمیت می کند و از این رو مسئولیت اتاق بازرگانی ایران و امارات را در قبال اعضا و افرادی که تمایل به فعالیت تجاری با کشور امارات دارند را بیشتر می کند.

دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: از سوی دیگر با وجود بحران کرونا و افت درآمد سالانه امارات و برنامه های سنگین اقتصادی در توسعه زیرساخت، نیاز این کشور به بازار و امکانات بالقوه ایران و احیا تجارت ۳۰ میلیارد دلاری نیز به یک نیاز اساسی برای امارات بدل شده است.

وی گفت: در ۲ ماهه آینده سال جاری مراسم اکسپو ۲۰۲۰ که بزرگترین رویداد نمایشگاهی با پیشبینی ۲۵ میلیون بازدید کننده خواهد بود ارتباط نزدیکتر و مستمر ایران را با این کشور هموارتر بوده و باید این فرصت را با برنامه ای دقیق ، مدون و علمی غنیمت شمرد.

تقی زاده یکی دیگر از مهمترین فعالیت های اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در ۸ ماه آینده را حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و بهره برداری از این رویداد بین المللی عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی دقیق، هوشمندانه و هدفمند و جدا از هرگونه موازی کاری با نهادهای دیگر، تجار و تولید کنندگان ایرانی را با آن پیوند داد