خبر عمومی

توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به دیپلماسی حمل‌ونقل

تاریخ : 1400/02/29


وزیر راه و شهرسازی توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل و ظرفیت ترانزیتی کشور را از جمله اولویت‌های دولت دانست.

توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به دیپلماسی حمل‌ونقل
تین نیوز
وزیر راه و شهرسازی توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل و ظرفیت ترانزیتی کشور را از جمله اولویت‌های دولت دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، با اشاره به اهمیت دیپلماسی حمل‌ونقل، توسعه تبادلات مرزی را مهم توصیف کرد و گفت: توسعه راه‌های ترانزیتی و افزایش ظرفیت پایانه‌های مرزی یکی از مسائل راهبردی است که وزارت راه و شهرسازی به آن توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های ترانزیتی و ظرفیت پایانه‌های مرزی در دو سال اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: احداث پایانه مرزی ریمدان یکی از آرزوهای دیرینه مردم سیستان و بلوچستان بود که در بازه زمانی ۳ ماهه انجام شد و این پایانه اکنون در دست توسعه است. همچنین پایانه مرزی پیشین تنها ظرف مدت ۲ ماه، با هدف تسهیل ترددهای مرزی بین ایران و پاکستان و رونق ترانزیت راه‌اندازی شد تا تعداد پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان به سه پایانه افزایش پیدا کند.

اسلامی به رشد چشمگیر بودجه راه استان‌ها نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: احداث بزرگراه‌ها تابع ضوابط خاصی است و برای آنکه احداث بزرگراه برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی داشته باشد، میزان تردد درون جاده‌ای باید به میزانی مشخص افزایش پیدا کند. با وجود این شرایط میزان بزرگراه‌های استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که که از بزرگراه‌های ساخته شده در کشور، ۱۰۰ کیلومتر آن در این استان قرار دارد.

وی افزود: زمانی در استان سیستان و بلوچستان تمامی راه ‌ها فرعی و خاکی بود اما با تلاش‌های انجام شده این راه‌های فرعی به اصلی تبدیل شده و به مرور زمان به بزرگراه تبدیل خواهند شد. در حال حاضر نیز عملیات راه سازی در این استان بدون هیچ توقفی در حال انجام است.

منبع: تین نیوز