اخبار انجمن

پرهیز از تمرکز گرایی در سالی با عنوان مانع زدایی ضروری است

تاریخ : 1400/02/20

ششمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی روز گذشته به تاریخ 19 اردیبهشت 1400 با حضور تمام اعضا و یکی از بازرسین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن، لازم است جهت جلوگیری از مانع زدایی در سالی که به این نام، نامیده شده از تمرکزگرایی در مرکز پرهیز شود. متاسفانه تفویض اختیار صدور مجوز ورود موقت ناوگان خارجی بدون بررسی تبعات آن خسارات جبران ناپذیری وارد خواهد.

در این جلسه پس از قرائت نامه ای از دفتر ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر اعلام آمار ناوگان افغانی تحت پوشش شرکت های حمل و نقل بین المللی، مورد انتقاد اعضای هیئت مدیره قرار گرفت.

متاسفانه این بخشنامه مشکلات عدیده ای برای شرکت های حمل ونقل بین المللی مرتبط با ناوگان افغانی ورود موقت ایجاد کرده و موجب بالا رفتن فاکتور زمان و هزینه شده است، شاهدیم بعد از گذشت دو هفته از ابلاغ آن همچنان سازمان مربوطه در حال بررسی بوده و پاسخ مثبتی به درخواست شرکت های حمل ونقل بین المللی داده نشده است.

بدین منظور هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی با توجه به اهمیت ایجاد تسهیل در امور و جلوگیری از مانع زدایی خواستار لغو بخشنامه مذکور و شایسته است همچون گذشته تصمیم گیری در این زمینه برعهده نهاد استانی قرار بگیرد همچنین در ادامه جلسه در خصوص دستورات جلسه مربوط به کمیته توسعه ترانزیت استانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد در اسرع وقت کمیته ترانزیت استانداری به دبیری انجمن برگزار شود .

در ادامه مسائل جاری انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .