اخبار انجمن

اولین نشست مشترک هیات رئیسه کمیته ها با اعضای هیات مدیره انجمن برگزار گردید

تاریخ : 1396/07/17


بیست و چهارمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته مورخ 16 مهر ماه 96با حضور اعضای هیات مدیره ،بازرسین و هیات رئیسه کمیته های انجمن در محل انجمن برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی با توجه به عملکرد مثبت کمیته ها و تلاش برای همفکری و حل مشکلات از سوی کمیته ها مقرر گردید، هرسه ماه نشستی با رئسای کمیته های انجمن هیات مدیره انجمن برگزار گردد تا ضمن بیان مسائل و پیشنهادات منجر به هماهنگی و تبادل نظر اعضای هیات مدیره کمیته ها گردد .
در ابتدای جلسه احمد زمانیان گزارشی مبنی بر سفر دوروزه به ولایت هرات در خصوص برگزار کمیته مشترک اقتصادی بیان نمود.بر طبق این گزارش در این جلسه که با حضور مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی و همچنین مسئولین افغانی برگزار گردید ،مسائلی در مورد آمادگی جهت حذف عوارض متقابل ،توافق د رمورد کامیون های مرجوعی و ورود موقت و تصویب قوانین یکسان و اعلام به صورت بنر و همچنین پیگیری تخلفات صورت گرفته در رابطه با گرفتن مبلغی در مرز از رانندگان بدون مجوز قانونی مطرح گردید و در قالب صورت جلسه ای تنظیم گردیده و به تایید طرفین رسید .
در ادامه ابراهیم عطایی عضو هیات مدیر انجمن نیز گزارشی در خصوص بازدید از مرز دوغارون ارائه نمود ،وی گفت :با بررسی ها صورت گرفته مشخص گردید که عمده مشکلات مرز دوغارون مربوط به اداره گمرک و باسکول طرف افغانی است و امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته مشکلات پیش آمده کمتر و به مرور حل گردد .
همچنین در ادامه ، جلسه با حضور هیات رئیسه کمیته ها برگزار شد . در ابتدا زمانیان مطرح کرد : با توجه به حضور اعضا در کمیته ها و همچنین لزوم هماهنگی بین کمیته ها و هیات مدیره انجمن امیدواریم این جلسات مشترک هر سه ماه تکرار شود تا مسائل و پیشنهادات مطرح شده و همانگی لازم جهت پیگیری انجام شود.
وی در ادامه از کمیته ها خواست تا گزارشی از عملکرد کمیته مربوطه ارائه نمایند
در ابتدا احمد فرخی حاجی آبادی مسئول کمیته آموزش گزارشی ارائه نمود. از جمله فعالیت های انجام شده توسط کمیته آموزش تا به اکنون برگزاری دوجلسه کمیته بوده که مواردی از جمله تشکیل کتابخانه ،توافق با مرکز آموزش علمی کاربردی خوارزمی برای برگزار دوره های مشترک نیز پیگیری شده است .
در ادامه دین محمد فیض محمدی رئیس کمیته ترانزیت انجمن در رابطه با عملکرد کمیته بیان کرد :خوشبختانه تا کنون نتایج مثبتی گرفته ایم در مورد کمیسیون فورواردی و امیدواریم با کمک انجمن بتوانیم این مسئله را به طور کامل عملی کنیم همچنین نیز در ادامه دستورکاری در مورد مشکلات بندر شهیدرجایی و تعیین سقف کرایه حمل نیز پیگیری خواهد شد .
مجید صباغی دیگر عضو کمیته ترانزیت نیز مطالبی را بیان نمود در مورد تشکیل دو کارگروه در کمیته ترانزیت ،یکی مربوط به کشور ها آسیای میانه و دیگری مربوط به کشور های افغانستان و پاکستان که متاسفانه از کار گروه کشور های آسیای میانه استقبالی صورت نگرفت و امیدواریم با همکاری هیات مدیره بتوانیم این کارگروه را نیز فعال نماییم .
حیدر خادم زاده رئیس کمیته حمل ونقل جاده ای درادامه ضمن گزارش از عملکرد کمیته مطرح کرد :بدلیل مشارکت کم اعضا پیشنهاد میگردد دو کمیته ترانزیت و حمل ونقل جاده ای با توجه نزدیکی مسائل با یکدیگر ادغام شود تا بتوانیم مسائل را بهتر پیگیری کنیم ،همچنین پیشنهاد میکنم از حبیب اله جناق معاون امورگمرکی صادرات و ترانزیت در بند رشهید رجایی با توجه به مطلع بودن از اکثر مشکلات شرکت های حمل ونقل در بندر توسط انجمن دعوت به عمل آید تا در مورد مسائل پیش آماده با ایشان تبادل نظر کنیم .
محمد رضا قربانی رئیس کمیته سوخت انجمن در ادامه نیز ضمن تشکر به دلیل ایجادد کمیته سوختی در انجمن که باعث ایجاد همکاری شرکت های فعال در این حوزه شده است مسائلی را در مورد اهم فعالیت ها ی انجام شده تا به اکنون مطرح نمود .
وی بیان کرد: تا کنون هفت جلسه برگزار گردیده که از جمله مسائل پیگیری شده میتوان به تنظیم قرار داد رانندگان برای ورود به شرکت ، تعیین مبلغ سی ام ار، همچنین رایزن ییبا جندین شرکت برای مبلغ بیمه سی ام ار ،که در صورت تایید شرکت مورد نظر این موضوع برای تصمیم نهایی به کمیته بیمه ارجاع خواهد شد و همچنین اجباری شدن نصب دسنگاه سپهتن درکامیون ها که با پیگیری توانستیم امتیازاتی از شرکت نصب کننده برای شرکت ها بگیریم و امیدواریم بتوانیم به زودی بر مسائل فائق آییم .
علی روحی رئیس کمیته بیمه و مالیات انجمن نیز در رابطه با مسئله بیمه در انجمن بیان کرد :خوشبختانه انجمن در این رابطه شکلی نداشته و توانسته به راحتی این مسئله را حل کند ولی مشکل اساسی مربوط به مسائل مالیاتیست که امیدواریم با تشکیل کارگزوه مالیات با حضور مدیران مالی شرکت ها این مسئله را نیز حل کنیم .
در ادامه مرتضی سرادار قندچی بازرس انجمن نیز ضمن تشکر از حضور هیات رئیسه کمیته ابراز امیدواری کرد با تکرار این جلسات هر چه تمام تر خواهیم توانست مسائل را حل کنیم .
محمود امتی نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی نیز بیان کرد : پیشنهاد میگردد این مسائل و آسیب ها و مزایا و معایب را بررسی کنیم و د نهایت بسته ای پیشنهاد ی تنظیم کنیم و بتوانیم این بسته را از طریق کمیسیون پیگیری کنیم .و همچنین مطلب دیگری نیز در خصوص جلسه روز چهارشنبه با انجمن کشتیرانی ، پیرو کمیته مشترک با انجمن کشتیرانی و حل مسائل فی مابین ،در این رابطه خواهشمندیم پیشنهادات خودرا به انجمن انتقال دهید تا در جلسه مطرح گرددد .
در پایان احمد زمانیان یزدی ضمن جمع بندی مطالب ارائه شده توسط رئسای کمیته ها ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم این مسائل را بزودی حل کنیم .همچنین در جلسات با مسئولین در صورت امکان حتما از رئیس کمیته ها دعوت خواهد شد .
وی در ادامه گفت : مقرر گردیده تا کارگروهی برای به تعیین شرکت های نمونه برای تقدیر در مراسم روز ملی صنعت حمل ونقل که طبق روال سال گذشته درآذر ماه برگزار میگردد تشکیل شود. که جلسه اول این کارگروه در هفته آینده با حضور رئسای کمیته ها و اعضای هیات مدیره و دو تن از پیشکسوتان می باشد برگزار میگردد لذا خواهشمندیم شرکت نمایید .
وی افزود همچنین مقرر گردید که گرد همایی با انجمن های کشوری داشته باشیم در هفته اول آذر ماه برا ی تنظیم میثاقنامه ای بین انجمن ها و همکاری وهماهنگی هر چه بیشتر با انجمن های دیگر .
زمانیان افزود :همچنین برگزار مجمع عمومی عادی و فوق العاده انجمن نیز در 8 آبان ها است که از کمیته ها خواهشمندیم با عث حضور حداکثری اعضا شوند با توجه به اهمیت دستور جلسه مجمع وضمن اینکه در این جلسه هیات مدیره گزارشی از عملکرد فعالیت خود ارائه خواهد نمود .
وی در ادامه ضمن تشکر از رئسای محترم کمیته ها برا ی حضور در جلسه بر تداوم جلسات نیز تاکید نمود .