خبر عمومی

افزایش ترانزیت خودرو از بندر گوتنبرگ

تاریخ : 1396/07/04

واردات و صادرات خودرو در سه ماه نخست سال جاری میلادی از بندر گوتنبرگ و بالعکس رشد کرد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر گوتنبرگ در سه ماه نخست سال جاری میلادی شاهد رشد 12 درصدی در میزان صادرات و واردات خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی بود.
بر اساس این گزارش بندر گوتنبرگ به دنبال افزایش میزان واردات، عنوان نخست مدیریت خودرور در پنسلوانیا را از آن خود کرد. بر همین اساس، میزان واردات و صادرات به بندر گوتنبرگ و بالعکس از سال 2012 میلادی تاکنون رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و پیش بینی می شود این روال ادامه داشته باشد.
این گزارش ضمن اشاره به آمار جدیدِ منتشرشده از سوی نمایندگیِ تحلیل حمل و نقل از سوی دولت سوئد و اطلاعات رسیده از صنعت و سازمان های استخدامی بنادر این کشور ادامه داد: طی سه ماه نخست سال جاری میلادی ترانزیت 67 هزار و 682 دستگاه خودرو از طریق بندر گوتنبرگ ثبت شده است که خبر از رشد 12 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی می دهد.
بر همین اساس، افزایش میزان عملکرد این بندر به دنبال افزایش 30 درصدی در میزان واردات اعلام شد به گونه ای که واردات 40 درصد از خودرو به ویژه رنو، نیسان و در کنار آن شورولت، فورد و اوپل از طریق این بندر انجام می شود.
شایان ذکر است، این روال مثبت تا پایان سال جاری میلادی نیز و به موجب همکاری گسترده بین ترمینال اپراتورها، بنادر Logent و ترمینال های آن و تولیدکنندگان خودرو چون مزدا و Tesla ادامه خواهد یافت.
در همین راستا، نائب رئیس بخش کانتنیر، Ro-Ro و راه آهن ادارۀ بندر گوتنبرگ گفت: افزایش فروش خودروهای جدید در سوئد ادامه خواهد داشت و این روند به وضوح در آمار واردات منعکس می شود. ترمینال اپراتورهای ما از جمله ترمینال RO-RO گوتنبرگ و ترمینال ها و بنادر Logent تامین حجم بالای بار را به صورتی ویژه بر عهده دارند و آیندۀ بندر در واردات بسیار روشن است.
از سوی دیگر و در بخش صادرات، شرکت ولوو بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است به گونه ای که در سه ماه نخست سال جاری میلادی بندر شاهد افزایش سه درصدی صادرات خودروهای جدید به دنبال رشد در میزان فروش شرکت ولوو بود و توانست رکوردی را در این زمینه ثبت کند.
نائب رئیس بخش کانتنیر، Ro-Ro و راه آهن ادارۀ بندر گوتنبرگ در پایان این گزارش گفت: بسیار خرسندم که میزان صادرات مدل های جدید شرکت ولوو مسیر موفقیت آمیزی را در پیش گرفته است. شرکت ولوو مدل های جدیدی را در خط تولید خود و در تاسیسات Torslanda دارد که نسبت به آن بسیار خوش بین هستم و شواهد قوی خبر از افزایش بی سابقۀ صادرات خودرو از سوی این شرکت و بندر گوتبنرگ در آینده ای نزدیک می دهد.

منبع : خبر گزاری مانا 4 مهر 96