اخبار انجمن

برای هزارمین بار می گوئیم دوغارون را دریابید

تاریخ : 1399/07/28


بیست و پنجمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته به تاریخ 27 مهر ماه 99 با حضور تمام اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن، نابه سامانی و عدم پاسخگویی مناسب شرکت های کشتیرانی در بندر عباس موجب نارضایتی نمایندگان شرکت ها شده است .
در ابتدای جلسه ابراهیم عطایی گزارش کاملی از بازدید میدانی از بندر عباس جهت بررسی مشکلات ایجاد شده برای شرکت های بیان کرد .وی گفت : در بازدید از چند تا از شرکت های کشتیرانی در بندر عباس متاسفانه شاهد بی توجهی به ارباب رجوع و عدم پاسخگویی مناسب در زمان معین بودم .در این راستا مقرر شد مدارک مورد نیاز جهت اعتراض به برخی موارد از جمله دریافت و محاسبه دلاری thc جمع آوری و به کمیسیون ماده 20 جهت پیگیری ارسال گردد .
همچنین در ادامه با توجه به هک شدن سیستم سازمان بنادر هزینه دموراژ محمولات ترانزیتی برعهده چه ارگانیست؟ بی شک شرکت ها ی حمل و نقل متحمل ضرر و زیان فراوانی شدند در این راستا مقرر شد نامه در این خصوص جهت پیگیری این موضوع به وزارت راه و شهر سازی ارسال گردد .
در ادامه باز هم موضوع تکراری دوغارون و خواب های طولانی مطرح شد به گونه ای که برخی از کامیون ها تا حدود 25 روز خواب دارند و حتی رانندگان در بندر بدلیل خواب طولانی در دوغارون از بارگیری امتناع می کنند .براستی این بی توجهی به مدیریت ناصحیح در دوغارون تا کجا پیش خواهد رفت ،در این مدت شاهد تصمیمات دولتی بودیم که مقرر شد ظرف 48 ساعت اجرایی گردد ولی در لحظه ای منتفی گردید .علت این همه بی توجهی چیست ؟ چه دلایلی مانع از عزم راسخ برای ساماندهی مرز دوغارون می شود .انجمن خراسان ماه ها و سالهاست از مراجع مختلف پیگیر بوده ولی متاسفانه حتی تصمیمات گرفته شده در مرکز هم یک شبه منتفی گردیده است . برای هزارمین بار میگوییم دوغارون نیاز به توجه و ساماندهی دارد .
در ادامه مسائل جاری انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.