خبر عمومی

رشد ۶۰ درصدی ترانزيت ریلی از مرز ميرجاوه / افزايش ۱۲۶ درصدی صادرات ريلی از زاهدان به كويته

تاریخ : 1396/05/17

مديركل راه آهن جنوب شرق خبر داد؛

ترانزیت ریلی مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات كالا از طريق خط ريلي زاهدان به كويته پاكستان در ۴ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ مجيد ارجوني در ارتباط با حوزه بار و ترانزيت راه آهن جنوب شرق، گفت: در چهار ماهه اول سال جاري ۱۰ هزار و ۶۰۳ تن كالا از طريق اين خط ريلي به پاكستان صادر شد كه نسبت به ۴ هزار و ۶۹۲ تن سال گذشته، رشد ۱۲۶ درصدي را نشان مي دهد.

وی افزود: همچنين ميزان واردات كالا از پاكستان به ايران از طريق اين خط ريلي از پنج هزار و ۷۲۷ تن سال ۹۵ با رشد ۵ درصدي به ۶ هزار و ۳ تن در چهار ماهه اول سال جاري رسيد.

ارجوني اظهار داشت: ميزان ترانزيت كالاي خروجي از مرز ميرجاوه از هزار و ۹۵۵ تن سال ۹۵ به سه هزار و ۱۲۸ تن در ۴ ماهه نخست سال جاري رسيده و با رشد ۶۰ درصدي مواجه بوده است.

مدير كل راه آهن جنوب شرق گفت: ميزان ترانزيت كالاي خروجي از مرز سرخس از دو هزار و ۶۶۳ تن سال ۹۵ به سه هزار و ۴۳۹ تن در چهار ماهه نخست سال جاري رسيد و ۲۹ درصد رشد داشت.

وی بيان كرد: سيمان، قير، گوگرد، گل سرخ و فوتس اويل ازعمده كالاهاي صادراتي توسط اين خط ريلي به پاكستان بوده است.

وی گفت: همچنين عمده كالاهاي وارداتي در اين مسير شامل كنجد و برنج خوراكي و عمده كالاهاي ترانزيتي شامل گوگرد خام بود.

ارجونی اضافه كرد: ميزان تناژ بارگيري در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ ، ۲۴ هزار و ۲۴۸ تن بوده كه با بارگيري ۲۶ هزار و ۶۲ تن در سال جاري به رشد ۷ درصدي رسيده است.

منبع :پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶