خبر عمومی

رشد ۷۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر

تاریخ : 1396/03/02


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رونق عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری خبر داد و گفت:طی بیست روز اخیر بیش از ۴۵ هزار و ۳۴۲ تن محموله کلینکر از بندر خرمشهر به بندر ام القصر عراق صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۱۱۳ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خرمشهر، عادل دریس طی گزارشی در خصوص عملکرد دو ماهه مجتمع بندری خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری بیش از ۲۱۲ هزار و ۴۷۱ تن کالا در این بندر به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در این مدت بیش از ۵۷ هزار تن کالا از بندر خرمشهر به مقصد عراق و ۶۹ هزار تن کالا به مقصد کویت بارگیری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش۱۲ برابری و۱۱ درصدی داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: طی بیست روز اخیر بیش از ۴۵ هزار و ۳۴۲ تن محموله کلینکر از بندر خرمشهر به بندر ام القصر عراق صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۱۱۳ درصدی دارد.

دریس با اشاره به رشد ۷۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر اضافه کرد: طی این مدت عملیات تخلیه و بارگیری بیش از ۱۲ هزار و ۲۸۲ TEU کانتینر در این مجتمع بندری انجام شد.

به گفته وی در این بازه زمانی بیش از ۲۰۹ هزار و ۷۵۰ مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس بندر خرمشهر جابجا شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۱۴ برابری دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد بیش از ۱۴ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری ۳۸۳ فروند شناور زیر هزار تن و بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

دریس اظهار داشت: همچنین طی دو ماهه سال جاری تخلیه و بارگیری بیش از ۲ هزار و ۳۹۴ دستگاه خودرو در بندر خرمشهر به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۴ درصدی برخوردار است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

2 خردادماه 1396