خبر عمومی

ترافیک کانتینری آسیا-اروپا افزایش یافت

تاریخ : 1396/03/02


به دنبال تقویت اقتصاد اروپا، حجم ترافیک کانتینری در مسیرهای غربی رونق یافته و در مسیرهای شرقی به سطح بی سابقه ای نیز رسیده است.
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه به دنبال تقویت اقتصاد اروپا، حجم ترافیک کانتینری در مسیرهای غربی رونق یافته و در مسیرهای شرقی به سطح بی سابقه ای رسیده است، نوشت: حجم ترافیک کانتینری در مسیر آسیا-اروپا در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 5.2 درصد را به نمایش گذاشت.
آخرین آمار منتشر شده نشان می دهد، با توجه به بهبود اقتصادی در اکثر بخش های قاره اروپا و افزایش واردات آسیا به این قاره، جابجایی کانتینری از ماه ژانویه تا مارس سال جاری میلادی به سه میلیون و 810 هزار TEU رسید که نسبت به سه میلیون و 620 هزار TEU سال گذشته، روند صعودی را طی کرده است.
این گزارش ادامه داد: رشد حجم ترافیک کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی با شیب تند صعودی ترافیک در ماه مارس، قوت بیشتری به خود گرفت، زمانی که خطوط کشتیرانی یک میلیون و 350 هزار TEU را جابجا کردند که نسبت به یک میلیون و 250 هزار TEU مدت مشابه سال 2016، هشت درصد افزایش را نشان داد.
شیب تند رشد در سه ماه نخست سال جاری میلادی توانست به جبران افت 5.4 درصدی حجم ترافیک کانتینری ماه فوریه را که همزمان با کاهش سنتی فعالیت تجاری در دوره پسا- سال جدید چینی رخ میدهد، کمک کند.
به عبارت دیگر، با آغاز تعطیلات چینی در اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی، حجم ترافیکی بین آسیا و اروپا به کمتر از یک میلیون TEU در ماه فوریه تقلیل یافت، اما در مجموع، حجم جابجایی در سه ماه نخست رشد دو رقمی را به همراه داشت.
بر اساس آمار و ارقام، رشد جابجایی در ماه مارس سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.5 درصد افزایش داشت، و در ماه های ژانویه و فوریه نیز به ترتیب 23.3 و 6.6 درصد رشد را طی کرد.
این گزارش در پایان نوشت: شاخص قیمت مسیر اروپا-آسیا با طی روند صعودی به 84 واحد در ماه مارس سال جاری میلادی رسید، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 38.1 درصدی را به نمایش می گذارد.

خبرگزاری مانا 

2خردادماه 1396