خبر عمومی

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۱۵۲ فروند شناور دارد

تاریخ : 1396/02/25


مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شناورهای تحت مالکیت شرکت را ۱۵۲ فروند شناور اعلام کرد و گفت:: ۱۲۰ هزار TEU ظرفیت حمل کانتینر در اختیار داریم و پنج میلیون DWT ظرفیت بخش فله ناوگان است.


به گزارش مانا؛ محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

خاطرنشان کرد: در حوزه آسیای شرقی و نیز در اروپا الان کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعال هستند.

وی با اشاره به افتخار حرکت کشتی‌ها با پرچم ملی در آبهای بین المللی افزود: ۹۰ درصد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت پرچم ملی قرار دارند به همه بنادر مهم دنیا تردد می‌کنند و ۱۰ درصد باقی مانده نیز بنا به مصالح اقتصادی و برای افزایش توان رقابتی در بازار‌های بین المللی با پرچم برخی کشور‌ها در حال فعالیت هستند.

سعیدی همچنین نگرانی از عدم وجود امکانات لازم برای پهلو دهی شناورهای بسیار

بزرگ یا مگاسایز خریداری شده از کره را رد کرد و تاکید کرد: خوشبختانه در فازهای ۱ و ۲ بندر شهید رجایی امکانات مناسبی برای پهلو دهی کشتی‌ها ۱۴۵۰۰TEU کانتینر وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر تلاش برای مشارکت دادن یاردهای داخلی در قرارداد با هیوندای کره در این باره توضیح داد: در موضوع همکاری کشتی سازهای داخلی در قرارداد با کره اتفاق مهمی افتاد که در کل قرادادهای شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب بی سابقه است؛ در کنار قرارداد ساخت شناور با هیوندایی؛ قرارداد دیگری با این شرکت منعقد شد که طی آن هیوندایی متعهد شد در سه موضوع با ما همکاری کند.

تین نیوز

25 اردیبهشت1396