خبر عمومی

تاثیر ائتلاف های جدید بر رشد جابه جایی بنادر غربی مالزی

تاریخ : 1396/02/16


ائتلاف های جدیدِ صنعت کشتیرانی رشد متعادل در جابه جایی کانتینری را به بنادر غربی مالزی باز می گرداند.
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مدیر اپراتور بندری مالزی موسوم به هلدینگ های بنادر غربی Bhd، صنعت کشتیرانی همزمان با تعدیل مسیرهای موجود به موجب ایجاد ائتلاف های جدید در جهتی نو ادامۀ حیات می دهد و بر همین اساس تا 15 ماه آینده تصویر بسیار روشنی از رشد جابه جایی کانتینری در بنادر غربی مالزی را شاهد خواهیم بود.
بر اساس این گزارش، اپراتور بندری مالزی 10 درصد افزایش را در سال 2016 میلادی در رشد کانتینری خود شاهد بود و رقم جابه جایی کانتینری از 9 میلیون و پنج هزار TEU در سال 2015 میلادی به 9 میلیون و 950 هزار TEU رسید.
بر همین اساس مدیر بنادر غربی مالزی گفت: سال جاری میلادی به موجب قرار گرفتن دو مشتری معتبرِ CMA CGM فرانسه و UASC امارات عربی در ائتلاف جدید، ترمینال کانتینری در بندر Klang شرایط چالش برانگیزی را تجربه می کند. از سوی دیگر، ائتلاف اقیانوسیه متشکل از شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه، کشتیرانی کاسکو چین، اورگرین تایوان و OOCL هنگ کنگ بنادر غربیِ مالزی را بعنوان هاب ترانشیپی منطقه انتخاب کردند.
در اواسط سال 2016 میلادی، گروه اپراتور بندری مالزی فاز یک ترمینال کانتینری هشت (CT8) را مبنی بر توسعۀ این ترمینال کامل کرد. فاز دوم تکمیل این ترمینال در دست اجراست و ساخت اسکله به طول 600 متر در اواسط سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید.
در نیمۀ دوم سال 2016 میلادی، ساخت فاز یک ترمینال کانتینری 9 (CT9) آغاز شد و بر اساس پیش بینی ها تا پایان سال جاری میلادی به طول می انجامد. این ترمینال نیز از اسکله ای با طول 600 متر، تجهیزاتی مانند STS و جرثقیل های RTG تشکیل شده است.
مدیر اپراتور بندری مالزی گفت: تکمیل فاز یک ترمینال کانتینری 9 در بنادر غربی مالزی میزان جابه جایی کانتینری سالانه را تا پایان سال به 14 میلیون TEU می رساند.
شایان ذکر است، بنادر غربی مالزی برای ساخت فازهایِ دو ترمینال مذکور و اسکله های 600 متری، 187 میلیون و 800 هزار دلار سرمایه اختصاص داده است.

خبرگزاری مانا 

16 اردیبهشت1396