خبر عمومی

ظرفيت بنادر استان مازندران به ۱۱/۵ ميليون‌تن درسال افزايش يافته است

تاریخ : 1396/01/30


‌مدير‌كل بنادر و دريانوردی استان مازندران با اشاره به سرمايه گذاری های صورت گرفته در بنادر نوشهر، فريدونكنار و اميرآباد در سال‌های اخير‌گفت : ظرفيت اين بنادر در حال حاضر به ۵/۱۱ ميليون تن در سال رسيده است.

‌ به گزارش‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل بنادر و دريانوردی استان مازندران، سياوش رضوانی با تشريح وضعيت بنادر استان مازندران در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی، گفت: با زيرساخت‌های ايجاد شده در بنادر نوشهر فريدونكنار و اميرآباد ظرفيت خوبی در شمال كشور ايجاد شده است.

‌ وی خاطر نشان‌كرد: بندر نوشهر تا قبل از انقلاب تنها ۴ پست اسكله داشته در حالی که اكنون از ۱۱ پست اسكله برخوردار است و ظرفيت آن نيز از ۱ ميليون تن به ۴ ميليون تن در سال رسيده است.

رضوانی افزود: در بخش احداث انبارهاب سرپوشيده نيز از ۴ هزار مترمربع به ۷۰ هزار مترمربع افزایش یافته ضمن اينكه تجهيزات تخليه و بارگيري موجود در بندر نیز تقريباً به روز شده است.

‌ وی افزود: در قبل از انقلاب كشتي ها با تناژ پايين وارد بندر نوشهر مي شدند در حالي كه اكنون با برخورداري از عمق ۵ متر كشتي هايی با ظرفيت ۶۵۰۰ تن در اين بندر پهلو مي گيرند.

‌ مدير كل بنادر و دريانوردی استان مازندران با اشاره به اينكه بندر نوشهر تنها بندر استان است كه در پيش از انقلاب ساخته شده خاطر نشان كرد : بنادر فريدونكنار و اميرآباد پس از انقلاب ساخته شده است و ظرفيت سالانه بندر فريدونكنار با ۳ پست اسكله ۱ ميليون تن و بندر اميرآباد با دارا بودن ۱۵ پست اسكله ۵/۶ ميليون تن است.

‌ وی پیگیری موضوع گردشگری دريايی را ‌از تكاليف بنادر مازندران برشمرد و خاطر نشان‌كرد در صورت مشاركت بخش خصوصي و سرمايه گذاری در اين زمينه اشتغالزايي خوبي در سطح مناطق ساحلي استان صورت مي گيرد.

‌رضوانی آزاد‌سازی سواحل را از ديگر اولويت‌های خود در سطح استان عنوان كرد و افزود: خوشبختانه با همكاری مراجع ذيربط طی ۲ سال اخير بیش از ۲۵ كيلومتر از سواحل استان آزاد سازی گرديد و پرونده هاي زيادي نيز در اين زمينه در محاكم قضايي در حال پيگيري است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 

30 فروردین 1396