خبر عمومی

حمل و نقل گاز از پاناما به آسیا افزایش می یابد

تاریخ : 1396/01/28



مقامات کانال پاناما با هدف افزایش تزانزیت شناورهای حمل LNG به دنبال فرصت هایی برای توسعۀ بازار حمل و نقل گازی هستند.
به گزارش گروه بین الملل مانا، هیئتی از سوی مقامات کانال پاناما به آسیا اعزام شد تا ضمن بازدید از چند شرکت کشتیرانی و سازمان های دریایی در ژاپن، کرۀ جنوبی، چین و تایوان به بررسی رشد حمل و نقل گازی از طریق کانال و ترانزیت آن از سوی بازیگردان های اصلی آسیا بپردازد.
بر اساس این گزارش، آسیا و سهامداران این قاره مهمترین بازیگردان های ترافیکیِ کانال به حساب می آیند.
این گزارش ضمن اشاره به بازیگردان های آسیایی ادامه داد: برنامه های متعددی جهت توسعۀ کانال و طرح ریزی های جدید در بخش های مختلف حمل و نقل باید انجام شود. از این رو، نیاز جدید حمل و نقل به ترانزیت گاز طبیعی امکان تازۀ دیگری است که به کانال توسعه یافتۀ پاناما اضافه شد.
در ماه جولای سال 2016 میلادی، کانال پاناما میزبان تزانزیت اولین شناور حمل گاز موسوم به Maran Gas Apollonia بود.
آبراههای توسعۀ یافتۀ کانال می توانند 90 درصد از تانکرهای حمل LNG را در خود جای و طول سفر از منطقۀ شرق آمریکا و خلیج این کشور به سمت آسیا را 23 روز کاهش دهند.
بر همین اساس، فرستادۀ کانال پاناما به همراه تیم توسعۀ تجاری با هدف بررسی سیاست های انرژی ژاپن و تمایل آن برای وارد کردن گاز طبیعی و پروپان از خلیج مکزیک با نمایندگان وزارت گردشگری، حمل و نقل، زیرساخت و زمین این کشور دیدار کردند.
در دیداری دیگر فرستادگان کانال پاناما با مدیران اجرایی صنعت کشتیرانی از شرکت های مختلف حمل و نقل از جمله خط کشتیرانی MOL، NYK و K Line به همراه شرکت های پیشتاز در حوزۀ گاز شامل Astomos و گاز توکیو به بحث و گفتگو نشستند.
در کره نیز فرستادۀ کانال پاناما با نمایندگان شرکت گازی KOGAS- واردکنندۀ گاز طبیعی مایع- و SK Gas –واردکنندۀ LPG- به مذاکره نشستد. همچنین، از یارد کشتی سازی سامسونگ در Geoje با هدف بررسی ساخت شناورهای نئوپاناماکس حمل LNG بازدید کردند و دیداری نیز با نمایندگان شرکت HMM و PanOcean داشتند.
افزون برآن، نمایندگان پاناما با خطوط کشتیرانی کاسکو و نمایندگانی از شرکت های یانگ مینگ و اورگرین تایوان برای ارزیابی جنبه های مختلف صنعت دریانوردی و خدمات ارائه شده از سوی کانال به بحث نشستند.
مدیر هیئت کانال پاناما ضمن اشاره به آسیا بعنوان مهم ترین منطقه در صنعت حمل و نقل جهانی گفت: دیدارها با نمایندگان کشتیرانی های مختلف آسیا بسیار سازنده و مثبت بود.
وی در پایان این گزارش افزود: کانال محل اتصال 14 مسیر دریایی است و دسترسی به یک هزار و 700 بندر و 60 کشور را فراهم می کند. ما باید تلاش خود را برای توسعۀ و ارائۀ خدمات ویژه و با ایجاد تعامل سازنده با مشتریان و متخصصان پیشرو در صنعت حمل و نقل ادامه دهیم.

سایت خبری مانا

27 فروردین 1396