خبر عمومی

افغانستان تأمین امنیت رانندگان ترانزیتی را بر عهده گرفت

تاریخ : 1395/11/23


مشهد- رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشورگفت: افغانستان تأمین امنیت کامیون‌های ترانزیتی ایران را بر عهده گرفت.
غلامحسن ارباب خالص در گفت وگو با قدس آنلاین افزود: با بروز مشکل تردد کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون با کنسولگری افغانستان تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را به سر کنسول کشور افغانستان اعلام و یادداشت اعتراض وزارت امور خارجه را به آن‌ها دادیم و پیگیر این موضوع شدیم.

وی ادامه داد: همزمان با اطلاع از سفر وزیر ترانسپورت آن‌ها به ایران با هماهنگی‌های انجام شده با وزیر ترانسپورت افغانستان، از مرزهای استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان از گمرکات، پایانه و مناطق مرزی بازدیدهایی انجام شد.

ارباب خالص ادامه داد: طی دیدار استاندار خراسان رضوی با وزیر ترانسپورت افغانستان موضوعات بین دو کشور و مشکلات اخیر به وجود آمده بررسی و مشکلات منعکس شد و پس از برگزاری چندین جلسه به همراه نهادهای مربوط بازدیدهای میدانی از مرز دوقارون انجام شد.

وی تصریح کرد: بعد از این گفت‌ وگوها کنسولگری ما در افغانستان فعال و با مذاکراتی که با مسؤولان محلی دولت افغانستان انجام شد آن‌ها طی یادداشتی تامین امنیت رانندگان ترانزیت کشورمان را اعلام کردند.

وی ادامه داد طی ۲ روز گذشته تردد در مرز دوغارون به صورت عادی در آمده است و بعضی از موضوعات باقی مانده است بین وزارت ترانسپورت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با توجه به نشست آن‌ها در مشهد قرار شد در یک کمیته تخصصی مسایل مربوط به تعرفه‌ها را بررسی کنند.

ارباب خالص در خصوص دریافت مبالغ اضافی از رانندگان در اسلام قلعه افغانستان هم گفت: این مسأله نیز منعکس شد و آن‌ها اعلام کردند که مستندات خود را در این خصوص ارایه کنید و آن‌ها نیز این ادعا را نسبت به ما دارند که این مسایل همه ادعاست و قرار شد مبالغ دریافت شده شفاف سازی شود و آن‌ها مبالغ دریافتی را به ما اعلام کنند و ما نیز تعرفه‌های خود را اطلاع رسانی کنیم و تعرفه‌های بین دو کشور تحت هر عنوانی دوباره بررسی و تبادل شود.

قدس آنلاین 

23 بهمن 1395